Onsdags göra.

Och regnet det fortsätter att komma ner över oss. När ska det egentligen ta och sluta?
Jag trotsade iaf regnet och gjorde klart målningen på sidan på garaget jag började med i söndags. Fast det kanske skall sägas, att det regnade inte när jag kom hem från jobbet. Men när jag hade satt på mig fixar-kläderna och begav mig ut, då så klart, började det stinka. Sen stod jag där ute i ösregn och målade och målade. Dessutom stod jag precis under tegelpannorna, så jag blev lagomt blöt när de stora dropparna klickade i skallen på mig... haha.. men klar med sidan blev jag! Bara 3 kvar...

Har känts konstigt med ytterligare en ledig kväll utan träning. Inte van vid att ha två fria i rad mitt i veckan. Det här är ju lyx! Snudd på att man får abstinens ju för man har inget att göra. Igår gick jag till och med och la mig före 22! Det är inte illa för att vara mig!

Mitt i målningen kom jag på att jag ville baka den goda kokos-kakan också, men fick ju lov ringa mamma och få receptet, eftersom jag så klart förlagt min lapp sen förut... sen var det bara att gå genom förråden och se om alla ingredienser fanns hemma.... det gick bra ändå till jag kom till äggen... jag hade visserligen 5 st, men de hade ett bäst-före-datum för ungefär 2 veckor sen och mer därtill... så svärmor fick bli räddaren i nöden, eftersom ortens affärer stängt för dagen. Usch så mycket onyttigt det är i den kakan, men ack så goood! Och det är ju inga farliga tillsatser så vad jag vet, som sådant man har läst om i tidningarna de seaste dagarna... riktigt läskigt. Jag och M ska lägga om våran kost. Vi måste dra ner på vissa tillsatser och skippa en del helt, eller mer kanske välja bättre alternativ...

Under bakningen, så passade jag även på att kasta ett gammal snabb-makaroner paket, som stått i skåpet i evigheter, det har iaf stått där under hela min tid i huset.. vilket också kunde avläsas på bäst-före-datumet 2006-05-07....

Img är det veckans längsta dag igen. Jobbar sent och sen träning. Hemma runt 21 ungefär... 4 veckor kvar på säsongen nu, kanske 5. Iaf 4 matcher... usch va fort det har gått. Inte får det vara slut redan heller... då börjar ju den där tråkiga försäsongsträningen igen....

Kommentarer
Postat av: Inger

Du märker om äggen är dåliga. Behöver inte vara det för att datumet gått ut.



Kram mamma

2008-08-27 @ 21:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0