Solen i Karlstad...

..hjälpte inte idag. Blää va less man kan bli ibland, aldrig skall det gå vår väg någonstans. Matchen såg ut att få spelas under ett grått och trist väder, men lagomt till uppvämningen dök solen upp..och varm var den..., så kanske är det så trots allt, att solen i Kallestad alltid lyser.... om jag säger hur matchen slutade i siffror, så tror ni att vi måste vara värdelösa. Nu är det inte så. Ibland kan det kännas som att vi kanske försöker förklara bort oss, men så är det inte. Vi är bättre än vad tabellen visar! Idag avgjorde deras 2 forwards matchen, den ena stor och tung med allsvensk rutin, som gjorde det svårt för vårt försvar, och den andra la bara in bollarna.. de kontrade snabbt på våra misstag, och kanske att inte alla var på tå från start. Ett målvaktsbyte och lite jävlar annamma i paus, gjorde att vi tog över matchen helt och hade spelövertaget. men de gjorde de där enkla målen igen.... fan fan fan. Resultatet slutade 7-3! Rena tennissiffrorna, ja jag vet, men helt sant. Resultatsmässigt så var vi aldrig riktigt nära, men spelmässigt var det precis tvärt om. Surt. Personligen gick det hyffsat idag med, men vad hjälper det. Alla måste prestera på topp för att vi ska lyckas. 2 mål, varav 1 på straff- och utsedd till matchens lirare. Som pris fick jag en kniv-slip.... vilket det nog är säkrast att mannen i huset använder om det skulle bli dags.. annars vet man aldrig hur det går..

 Dagens pris.

I samband med straffen, så försökte målvakten att psyka mig, vid 2 tillfällen. Först när jag skulle lägga upp bollen på straffpunkten, så ville hon gärna stå typ 1 dm framför, sen när hon väl ställt sig på linjen, och jag tagit min ansats. Så pekar hon åt ett håll, men det stör mig inte. Jag hade redan bestämt mig för andra hörnet.


Tänkte bjuda på 2 bilder från gårdagen också på borrningen inför sprängningen...
 

Dessutom glömde jag berätta igår, M ringde den där damen jag läste om som gjorde ritningar, så på måndag kommer hon hit! Ska rita det befintliga huset, ta lite kort och höra lite önskemål... skoj! Jag har visserligen träning och inte är hemma, men ändå... det rör på sig!

En lugn kväll i soffan väntar.

Kommentarer
Postat av: Inger

Vilken fin sida du fått till! Grattis till dina två mål, kul för dig.



Kram mamma

2008-08-16 @ 23:21:22
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0