A Halleluja moment!

Igår inträffade mitt livs halleluja moment.  Kan fortfarande inte fatta att det är sant. Spenderade ju kvällen hos M´s bror med familj. Gick inte dit förrän kanske 19.30, men en litet hopp om att vi inte kom och störde i läggdags-tiden... visade sig att grabbarna fortfarande var uppe faktiskt, men de var lugn och ro som gällde. Heller inga protester när de sa det var läggdags strax efter 20. Såg på Jul med Ernst och lite på slutet av Dansbandskampen.... de är ju så j*la töntiga så jag skäms. Haha. Svensson, svensson var ju lika roligt som vanligt. Gustaf är min idol. Sen gav vi oss på lite kortspel.

Chicagon blev ett evighetsspel. M var upp på 45 och vände, för att han bytte när han hade köpstopp, Frippe låg länge och väl på 7 poäng tror jag, jag låg hopplöst efter och Maria var upp på köpstopp och vände när hon misslyckades med en chicago. Vid 39 poäng kände jag att det var läge att sätta in stöten. Hade ett par i ess inför sista bytet och tog 3 nya. Första kortet jag såg var ett ess, och tänkte yes, triss i ess!... sen fortsatte jag smyga med mina kort..... and guess what, jag hade fått fyrtal i ESS! Mitt livs första fyrtal, och det liksom i ess! Helt otroligt. Dessvärre var det 5:e kortet bara en 4:a, så någon chicago vågade jag inte ta... men 8p för fyrtal och 5p för seger, gjorde ju att jag tog hem det! =) Sen blev det några 7:or innan hemgång.. och man skulle ju kunna säga att det inte var Frippes dag direkt...

Läggdags direkt vid hemkomst runt midnatt.

Idag ska jag inte göra några måsten. Har haft sovmorgon till halv 11, ätit frukost och ser på vinterstudion. Ska nog koka lite knäck och göra lite julgodis, men det är nog allt.

Ser lite halvkallt ut ute, men jag tror det blir en promenad i vilket fall som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0