Läckerheter i massor.

Idag har jag verkligen gjort ett försök till att få till lite julgodis. Hur slutresultatet har blivit, det vet jag inte... så än kanske jag inte skall säga för mycket.... någon super bakare är jag ju inte. men det har iaf blivit lite "smörgåsrånrutor med choklad och strössel", rischoklad,  tvärtom-mintkyssar och så lite choklad och mintkola. Höll inte på att få ihop kolan där ett tag, så jag fick ta lite hjälp av M... men till slut lyckades vi. Kolan blev kladdig och seg iaf, inte ett dugg hårt. Dock kan vi ha förstått vad problemet var varför vi inte höll på lyckas... vi hade inget smör i.. men det beror inte på att vi glömde, utan för att receptet var lite felskrivet.. och vi upptäckte först nu på kvällskvisten en lös lapp i receptboken, där de bad om ursäkt att ett av recepten blivit lite fel.... så klart just den kolan vi gjorde. I receptinnehåller stod det, grädde, sirap, socker och kakao. Sen under hur man gjorde stod det, "blanda, grädde, sirap, socker och smör". Vilket smöt liksom? Och de nämndes inget om någon kakao. Så vi tog lite förgivet att det skulle vara kakao där de stod smör... men som sen visade sig skulle innehålla både kakao och smör... men jag tror det blev bra utan smör. Så vi kanske kan kalla det en light-kola?

Tagit en biltur med mamma och pappa och kollat på lite julbelysningar runt om i kommunen. Väldigt mysigt med ljus och så, men hur kan man orka krångla? Jag är imponerad. Det tråkigaste jag vet, är att betala elräkningen, så varför hjälper man liksom till att gångra summan några gånger medvetet?

Någon söndagsfilm blir det inte för min del. Känner att idag ska jag inte hålla mig uppe till över 23.. man har ju ett jobb att gå upp till img.... en av få som skall jobba, men efter img tar jag lite julledigt, för att vila upp batterierna till 29-30 när helvetet bryter lös.

3 dagar till julafton liksom. När ska jag inse att det snart är dags för tomten att komma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0