Stackars lilla tomten.

Jag tycker synd om tomten just nu. Tomten måste ha ett rent h-vete just nu. Om vi tycker det är hektiskt, stressigt och allmänt jobbigt just nu med allt vad julen hör till, hur tusan ska inte tomten tycka att det är? Och hur tusan hinner han med allt? Hur hinner han med att besöka alla? Kanske allt bra tur att han har sina nissar.


Dagen idag har också varit hektisk. Julrush på jobbet, men det är bara att gilla läget, för det kommer bli värre. Jag är så säker. Förbi apoteket på vägen hem och inhandla lite bra-att-ha grejer. Sen direkt till M´s mormor på lite fika.

Har sedan fixat och trixat med lite julklappar. Fått dem i papper och lite "julpåsar". Jag menar, svärmors ljuslyktor var ingen lek att slå in... för att inte tala om vilka problem det kommer bli att få dem hela och friska ända fram till slutstationen... men men, det är en annan femma. Får nog ha de på ett eget ställe tills de ska fram, för så mycket folk som det kommer att springa fram och tillbaks under den julklappsutdelningen, det vill ni inte veta. Och heller inte se. Den ena mer uppstressad än den andra. Men det är ju det som hör julen till.

Hur julafton kommer att se ut, det får visa sig. Vi börjar dagen med att åka till Nås. M stannar med oss fram emot lunchtid. Jag förblir i Nås några timmar till, med julmat (dvs potatis, köttbulle och kanske julkorv om jag varit snäll...), Kalle Anka och lite julklappsutdelning. Sen verkar det som att jag kan lifta med fam Z till Björboland igen och fortsätta kvällen med M´s tjocka släkt. =) Och som sjukdomstillståndet ser ut hos Äppelbo-kusinerna, så blir det garanterat ingen tur dit för mams och paps (som tradition varit..), så kanske vi beger oss tillbaka till city framemot senkvällen. På julafton behöver man väl ändå inte lägga sig tidigt?

Men men, det är först och främst en dag img också. Har semester från jobbet, men har lite andra planer för dagen.
Sen blir det uppesittarkväll i Nås. MIljoner skall inkasseras. Eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0