På hemmaplan!

Så var man tillbaks i kära Dalarna igen. Har t o m hunnit med att städa huset sen vi kom hem för 2 timmar sen... kan inte riktigt förklara varför, men har man överskottsenergi så har man. Semestern har varit lugn och skön. Lite pust och stön här och där, men det hör väl till. Vi var ju ändå 8 personer...

Onsdagen började resan runt 9 snåret. Tog oss ner till första anhalten Linköping. Besökte Bergs Slussar. Åt pizza, kollade på massa båtar när de slussade, tittade på folk, spelade minigolf, åt glass. Njöt av strålande solsken! Tog oss vidare till hotellet vi skulle bo på. Kanske inte lyx dirket, men helt ok. Det skulle komma bättre. Gav oss ut på stan för att kolla runt lite, blev lite kik i affärer sista halvtimmen de hade öppet, men för min del bara kik. Svårt att hitta något att få i magen som passade oss alla 8, så det slutade med att vi delade på oss... för en gångs skull är det inte mig det hänger på vart vi kan äta.... i jämförelse med M´s bror är mitt pet ingenting! Jag, M, svärmor och svärfar hamnade till slut på en thai-restaurang! Vi fick världens goaste thai! Åt någon kyckling med nudlar. Helt suveränt.

Torsdagen begav vi oss vidare på vår resa. Återigen en dag med strålande solsken! Nästa anhalt var Vimmerby med Astrid Lindgrens Värld. Fördrev några timmar där inne och hade det trevligt. Jon och Filip fick träffa både Pippi och Emil, så de var nöjda. Styrde kosan vidare till nästa stopp, Jönköping. Här tillbringade vi sedan de 2 kommande nätterna på hotelle Savoy, helt fantastiskt hotell, jätte härligt! Begav oss ut på stan hela bunten och letade restaurang. Hamnade på en grillrestaurang eller vad man ska kalla det, det fanns mat för oss alla iaf, även fast vissa var mer nöjda än andra. Innan maten hann vi även med en tur till köpcentrat a6.... rätt stort och så, men jag hittade nada.

Fredagen spenderades på olika håll. Filip med föräldrar och farfar begav sig till High Chaparall och hade en trevlig dag där, med både rädsla, skratt och skoj och massa bang pang. Jag, M, svärmor och Jon begav oss åt motsatt håll, till Borås Djurpark. Vi fick faktiskt rätt, de kunde erkänna att High C inte var någonting för en 3 åring, så det var bra inte Jon var med dit.... spenderade några timmar bland alla djuren och tittade och begrundade. Snällare 3 åring får man leta efter tror jag. Inte nå gnäll och tjat eller ingenting. Ibland fråga han vart mamma, pappa och Viiiviiiip var, men jag är inte ens säker på att han brydde sig om vad han fick för svar av oss.  Dessutom är han jätte duktig nu när han försöker sluta med blöjan. Nu har han lärt sig att säga till när det är dags, dock så verkar han vara mästare på att hålla sig tills det är kris. In en sväng på knalleland och kollade på lite affärer innan tillbakafärd till Jkpg. Jon och Emma somnade skönt i bilen tillbaks efter en tur bland djuren. =) Mötte upp de andra på hotellet. Hittade återigen mat som passade oss alla, och som t o m var super enligt alla! För min del blev det pizza.

Lördag är det idag. Började vår resa hemmåt strax efter 9. Kortare stopp i Gränna och kollade på lite polkagrisbak. En liten fika för de som behövde. Fortsatte till Örebro, där det blev semesterns första Donken besök faktiskt! Barnen begav sig till lek-och buslandet med föräldrar för lite lek. Vi övriga besökte Marieberg för lite mer shopping så länge för att fördriva tid. Hittade en klocka som jag tittade på även på a6... då kostade den 299 kr och var rejält nedsatt, i örebro kostade den 198kr, ord typ 700 kr... så jag fick lov att slå till. Efter en fika med helabunten fortsatte vi resan hemåt och här är vi. Rätt många kronor fattigare, men det är ju semestern man sliter för på jobbet i ett heltår, så det är semestern  man ska njuta av!

Resterande 2 veckor nu jag har kvar kommer spenderas på hemmaplan. Sista veckan börjar jag även träningarna igen.

Dags att hänga en tvätt.


Img hoppas jag på uppehållsväder, för gräset har tyvärr inte klippt sig självt medan vi varit borta. Sen hoppas jag att pysen har tid att träffa mig en sväng också.


Kommentarer
Postat av: pysen

Välkommen hem moster! Jag vill jättegärna busa med dig i morgon!

2008-07-12 @ 23:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0