Ajdå.

Så var det en ny vecka och en ny måndag.
Var inge kul att läsa tidningarna i morse. Ryser i hela kroppen när jag tänker på det.
Så orättvist, så ofattbart, så hemskt. Vill inte ens tänka på vilket helvete människor runt om kring henne har. Lider med er verkligen.

Efter hemkomst började jag med maten direkt. Taco och tacopaj.
Klantskalle lyckades naturligtvis bränna tummen på ugnen också...
så nu har jag en stor blåsa och är typ gul.... svider som satan.... klant!

Varit upp till M-s föräldrar och pratat lite om semestern, se vad de tycker och
tänker om det hela och vad de vill göra. Bara att hoppas att parter nr 3 också går med på allt.
Let´s see.

Tagit en relativt lång promenad, härligt väder. Ända tills vi kom hem, då kom regnet!

Granntanten våran, börjar allvarligt fundera på om allt är som det ska med henne...
När hon är ute och motionerar, så går hon först, sen kan hon typ börja springa kanske 10m,
sen går hon en stund och så där håller hon på... ser skit skumt ut, och säregen stil har hon... hmm...


Måste berätta en sak. Under kanske senaste 1-1½ års tid, så har jag haft en liten rädsla/fobi för ett träd.
Mellan Floda och Mockfjärd, så har det legat/lutat en träd mot ett annat träd (alltså det har rasat, men inte nått marken pga ett annat träd), med kronan ut mot vägen.  Lite svårt att förklara... men varje gång jag har åkt förbi så har jag tänkt "tänk om trädet faller precis nu, och landar rakt över vägen och bilen"... för det har verkligen känts som att det skulle rasa hela tiden. Har påtalat denna "rädsla" för M några gånger, men han har hela tiden sagt typ "du kan vara lugn, trädet som det hålls upp av är så stabilt så det rasar inte". I helgen när vi tog oss en lite biltur, så hade det hänt! Trädet hade rasat! Det hade nu nått marken! Lyckligtvis, så var inte trädet så stort som jag nog föreställt mig, för det nådde inte upp till vägen, men snudd på. Så tillslut fick jag så rätt, det andra trädet orkade till slut inte hålla upp det andra. Det här kanske man kan kalla a story from my life.

Snudd på skönt att det inte var nå fotboll idag, då kanske man kan lägga sig i bra tid?

Om 17 minuter får jag mitt lönebesked på datorn, det väntar jag på. Av någon anledning så har jag lyckats lista ut när det kommer. Kl 22.00, 2 dagar före löneutbetalning, dimper det ner i e-brevlådan på internetbanken.

Tack och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0