Nu ska kroppen vila.

Ha, så hade man uppehåll då. Redan. Tråkigt på något sätt, men ändå ska det bli skönt att återhämta  sig lite.
De första två veckorna ska vi bara njuta, sen väntar hårdkörning i 2 veckor, innan vi återses hela gänget för omstart.
Våren har varit rolig, matcherna har varit helt ok. Några få matcher som vi inte varit med i, men de flesta har vi kämpat och styrt, men tyvärr så har våren gett oss några poäng för lite. Så detta ska vi göra något åt till hösten. Då jävlar.

Sista matchen spelades ikväll, mot Kvarnsveden på konstgräset.
Den där inmarschen och det jag prata om igår, var totalt värdelöst och jag vet inte varför vi fick lov ha den.
Vi gick in till omklädningsrummet efter uppvärmning (typ 500m), för att sen marschera ut med en drös småtjejer
genom någon "spelargång" och ut till mitten av gräsplanen, sen var det typ slut.  Så då var det bara att springa vidare de 500 m till konstgräset... ingen musik eller någonting... varför kunde de inte ha kört det där på en träning, eller med ett juniorlag???

Vi startade iaf matchen i rasande fart och de blev nog lite skärrade av oss. Det var vi som hade trycket, de stressade och slog fel. Trinidadan tog vi bort rätt så hyffsat, så hon fick gå av plan mållös. Dock blev det 0-3 till slut, men vi är nöjda. Vi stretade emot tappert och försökte stå emot. Tyvärr orkade vi inte med det tryck de satte på oss sista tiden. Dessutom åkte vi på 2 skador. Tur att det har tillkommit någon nu på slutet så vi har några avbytare. Först efter typ en kvart, fick vår högerback gå av med en befarad spricka/bruten handled, så där blev det akuten nästa. Med en halvtimme kvar av matchen, blev ena mittbacken fotskadad, så kapten Forward Enström, fick ta 2 kliv ner som mittback.... var det i Nås F17 sist måntro? Gick faktiskt bättre än väntat, lite dålig tajmning och placering då och då kanske, men annars helt ok. Trodde jag skulle få hjärtklappning i slutet av matchen, men jag överlevde. I och med att jag klev neråt i banan, så tappade vi lite framåt, men det rann iaf inte iväg. 3-0 får vara helt okej. Nu kommer uppehållet väldigt lägligt med tanke på skador och så.

Ryssland-Sverige.... har svenskarna bara ställt ut skorna eller vad är det som händer? De skapar ju typ ingenting.
Tack och godnatt eller? man kanske inte ska ta ut något i förskott, utan kanske spela domarens 94 minuter innan man tänker kvartsfinal. Ser tufft ut det här. Men hoppet lever.

En dag kvar, sen är det lite ledigt. Välbehövligt. Dessutom hoppas jag att EM tar någon dags ledigt, för det blir så
fruktansvärt sent innan jag tar mig i säng.. är helt död på morgnarna sen......

Efter jobbet img blir det kupan. Ska på Polarn och pyret och kolla på något åt pysen, sen kanske kolla runt lite här och där. Mest fördriva tid innan jag ska se matchen Gustafs-Ornäs... får se om jag får Jenka med mig, annars får jag slå följa med Bengan och Kikarna....

Tack och hej för idag iaf.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi har inte planerat in nåt.. P har semester 29-31, så då åker han hem iaf en vecka, sen gör vi säkert nån resa till sthlm eller gbg typ. Jag kommer nog vara en del i stugan också om vädret tillåter. Kom jättegärna ner hit och hälsa på.! trevlig midsommar! kram!

2008-06-19 @ 15:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0