Tidslinje.

För 15 år sedan....
Åkte jag tåg från Sthlm själv för första gången.
Stod jag och Linda på deras balkong och sjöng, högt och falskt -drömde om ett skivkontrakt.
Fick jag glasögon.

För 10 år sedan...
Var jag en blyg tjej som börjat högstadiet.
Gjorde jag mitt första klubbyte, Dala-Järna i div III.
Fick jag munnen full av järnskrot.

För 5 år sedan...
Tog jag studenten och återvände hem till Dalarna.
Öste jag in mål i Dala-Järna igen.
Började jag läsa på Högskolan.

För 3 år sedan...
Fick jag stickor i baken på Ornäs avbytarbänk.
Levde jag ett helt annat liv.

För 1 år sedan...
Fick jag fast jobb.
Blev jag ringmärkt.
Fick jag ännu fler stickor i baken.

För 3 månader sen...
Kom mosters prins, Oscar till världen.
Fick jag löneförhöjning.
Fyllde pappa 50.

Igår...
Hade jag panik på jobbet.
Gjorde jag mål i krysset.
Hade jag svårt att somna.

I morgon...
Ska jag klippa och färga håret.
Äta blodpudding, hallonsylt och morötter.
Vila från allt vad träning heter.

Om ett år...
Hoppas jag att utbyggnaden har tagit sin början.
Ska jag lära Oscar skjuta höjdare.





Nå, är jag godkänd?

Kommentarer
Postat av: Emma

Mycket bra! Tror dock jag missat de där med "ringmärkt"! haha så kan de va! :P kram!

2008-05-07 @ 20:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0