Satans perkule!

Aj aj aj. Hände en liten olycka nyss.... höll på dammsuga, och eftersom jag hade en strykbräda i vägen bl a och inte orkade flytta den, så kröp jag typ längs golvet för att komma under den med dammsugaren, när jag sedan skulle resa mig..... så visade sig att jag hamnat under delar av bokhyllan, så jag medan jag försöker resa mig, följer bokhyllan med uppåt..... kyunde inte annat än skrika rakt ut... gjorde så ofantligt ont... rätt vass var kanten också kan jag säga. M kom springande och trodde jag dött... så jag har fått haft en fryst kassler på ryggen en stund, medan M uttryckt "satan vilket märke", "du kommer bli rätt blå" "klara du njuren iaf?"... Tack för stödet liksom. Så vi får se hur märket utvecklar sig, just nu upptar det hela vänster sidan av nedre ryggen iaf... känns det som... pucko mig liksom!

Började morgonen med att dra ur sängkläderna, för att sedan hänga ut dem på vädring... men, såklart var jag lite sen med det också, så snön började komma ner från himmelen och har så gjort sen dess... så än ligger täckena bara i en hög på golvet.... lite problematiskt liksom när man inte har något ställe med tak över ute... så jag håller tummarna för att snövädret slutar upp.

Blev en promenad i snöyrandet iaf, och då hade graderna sänkts en del, vilket var bra för mig min lilla fryslort.

Har även tagit hand om mostodonthögen vad det gäller strykning. Det är heeeelt sjukt vad mycket tröjor M har som ska strykas, de tar liksom aldrig slut!

Vad tusan är det som händer med svensk längdskidåkning just idag? Kalla liksom, var inte så oväntat, men Markus Hellner liksom, vilken överraskning! Men ack så kul!

Ska ta och äta lite lunch nu, hänga en tvätt och plocka ihop lite.
Sen väntar det kalas resten av dagen skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0