Tankar om säsongen som snart gått..

Har funderat lite på säsongen som varit. I november-december förra året stod jag inför ett beslut om vilken klubb jag skulle välja. För byta klubb, det visste jag med all säkerhet att jag skulle. Det stod mellan Kvarnsveden, ett hårt satsande lag som siktade på seriesegern, eller Ludvika, nykomlingar som skulle få sloss om nytt kontrakt. Att välja Kik skulle innebära kortare resor (utifrån vart mitt jobb ligger i förh. till mig hem..), men antagligen fler antal träningspass och kanske sena träningstider. Att välja Ludvika, skulle innebära längre resor, ett yngre orutinerat lag, färre träningspass, men samtidigt ett lag och en klubb jag stortrivts i tidigare. Ser man till tabelläget idag, 9 månader senare, är läget precis som det var förutspått. Kvarnsveden har med en match kvar säkrat seriesegern och kommer om några veckor spela kval om en plats till div 1. Ludvika kämpar med en match kvar fortfarande om förnyat kontrakt. Nu kanske många tycker att välja mellan dessa öden borde inte vara så svårt, att det är klart man vill vara i toppen. Jag håller med om att valet tillslut inte var så svårt, men jag valde att välja bottenstriden. Och det är något jag idag, när jag vet att KIK vunnit serien, fortfarande INTE ångrar. Jag tog det bästa beslutet. Jag är nöjd med mitt beslut. Jag har och har haft det så kul.

Att komma till en klubb med massa orutinerade yngre spelare har varit utvecklande även för mig. Jag har för första gången på  många år, kännt att jag haft tränarnas förtroende och fått massa speltid. Jag tror att många av mina lagkamrater ser upp lite till mig. Jag har även fått haft äran att bära kaptensbindeln under året. Jag har sett mina medspelare utvecklats något så oerhört. När jag började träna med dem i november, var jag lugnt satt lite oroad hur det skulle gå för laget i div 2, men idag behöver jag inte tveka. Alla har tagit enorma kliv i sin utveckling och går från klarhet till klarhet. Vi försöker rulla bollen och ha ett eget spel. Vi har förvånat många lag under säsongens gång, och fått beröm av många. Att vi är ett div 2 lag tycker jag att vi har bevisat. Vi är för bra för att åka ner i 3:an igen. Vi har fått kämpa hela säsongen med få spelare, varit runt 13-14 stycken och tappat några på vägens gång. Men vi har kämpat och slitit och blivit ett väl sammansvetsat gäng. Så jag hoppas vi kan avsluta säsongen på ett bra sätt, och om vi inte skulle kunna avgöra lördagens match (mot seriesegraren Kik.....) och seriens utgång själva, så hoppas jag att vi för en gångs skull, skulle kunna få ha lite tur och att vi kunde få klara kontraktet. Det är vi värda.

Kommentarer
Postat av: Inger

En fin sammanfattning och du valde med hjärtat. Det har du mått bra av.



Kram mamma

2008-09-15 @ 08:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0