Grattis mamma!

Dagen började med att jag svängde förbi BM på väg till jobbet med ett urinprov, vilket visade sig vara bra, så det var skönt.

Jobbat och slitet ytterligare en dag. Inte månda sådana kvar nu. Helt sjukt egentligen. Tiden har gått fort, men inte mig emot! Hem direkt och fixa ihop lite käk, ikväll beståendes av taco. =)

Eftersom det kommit några flak med bärlager ute på gården, och svärfar skulle komma med traktorn typ vid 19, så åkte jag till Nås själv så M kunde hjälpa till med gruset. Mamma fyller år idag, grattis! så det vankades lite fika. Hade turen att alla var kvar också när jag kom. Full fart på pysen. Kommer bli en riktig busunge det där.

Min mormor tror bestämt att vi får en liten tjej. Min farmor tycker jag har en typisk killmage. Syster är övertygad om att det är en tjej, vilket M också hela tiden har varit... men vette katten om han inte börjar tveka nu... haha... Spännande är det ju. Man kan ju inte låta bli att spekulera och fundera. Vem är det där inne som sparkar mig och håller på? Vad det gäller namnen så har det stått still ett tag. De första månaderna funderade man massvis, men de senaste månaderna så har vi knappt tänkt en tanke. Tjejnamnet är vi rätt överens om, så det är inga problem. Killnamnet däremot är mer tveksamt. Eller jag har bestämt mig, men har nog inte riktigt fått med M på det till 110% än.. för han är ju, har åtminstone varit så säker på att det är en tjej, så han "behöver inte" ta ställning till ett killnamn säger han.. haha... och samtidigt kommer han int emed något mot-förslag mot mitt... så jag anser att vi har namnen klara. Men är fortfarande runt 5 veckor kvar, så än kan det hända mycket. Funderar på om det inte är dags att ta tag i kartongerna och väskorna med alla kläder vi fått snart... börja kolla genom vad som är neutralt och i de minsta storlekarna, för att sedan tvätta och lägga i lådorna (som jag nu har städat fram)... för då kan Liten komma när Liten vill. =) Måset kolla upp de hittat på spjälsängen också, samt kanske hämta vagnen snart?

Läggdags nu, men vi hörs img efter en mastodont-torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0