Redan söndag!

Helgen har gått fort, mycket fort. Fast å andra sidan så har vi hunnit med hur mycket som helst också.

Gårdagen handlade till mesta delen för min del om tvättning och städning. Sen blev det att sitta i en stol i solen och kolla på de andra som arbetade och slet. Vägen fixades klar på förmiddagen, så nu är den helt körbar! Wiiiiiiieeee! Papsen dök upp efter lunch, och sen slet hela gänget fram till klockan 19. Jag bjöd dem på fika emellanåt iaf. =) Men gårdagen var verkligen en dag då det hanns med massor. De flyttade parabol och antenn (skruvade upp en ny) till skorstenen, och lyckades i princip på få in bild utan minsta lilla problem... hur bra som helst. Sen kom det egentliga problemet.. att få ner de gamla rören med antenn och allt vad det nu var...men efter lite om och med, så hade M och pappa lyckats! Visade sig att ena röret var 9,6m långt och läggdärtill att det typ satt 3m upp på huset... så antennen satt cirkus 12 m upp i luften... och för att ni ska riktigt förstå det hela, så lär jag nog lägga in bilder på det..

Samtidigt som tv:n fixades, så fick vi lov flytta telefonen, ja själva första jacket... så nu har vi det i sovrummet och inte i vardagsrummet som tidigare, vilket har gjort att internet inte har fungerat förrän nu, och detta är bara en tillfällig lösning... så det kan hända att jag blir lite dålig på att uppdatera tills problemet är löst...

Grabbarna hade sån energi igår, ja, jag vet inte vem som var mest energisk faktiskt, så de fortsatte med att riva ner läkten (?) på gaveln som nya delen ska vara mot... vilket också var gjort på en svinblink.

Vädret under dagen var hur bedårande som helst. Helt fantastiskt!

Idag har dagen gått åt till att stryka.... tvättade massa bebiskläder igår, vilka jag fick lov stryka lite på idag samt lägga ner i lådorna... och jag kan lova, vi behöver INTE köpa kläder till Liten förrän det är dags att börja skolan. Finns hur mycket som helst här nu och mer i källaren.. men vad tusan behöver man i början egentligen? Medan jag strök, så passade jag på att se en film som jag spelat in för någon månad sedan...

Till lunch blev det grillad kyckling och pommes! (har invigt nya grillen!)

M och svärmor har flyttat en krusbärsbuske under eftermiddagen, så att den inte ska åka med grävskopan img...

Och på kvällskvisten nu, så har vi gjort en tur hem till pysen och busat lite. Tillsammans med faster Tet. Gosunge.

Ska ta och koka lite ris till dosorna img, sen ska jag starta upp en byggar-blogg och fixa lite med den... lite svårt att komma på ett bra namn... men jag har ett på g iaf....


Img blir det sent. Ska fira en 60 åring efter jobbet, och hon har lovat bjuda damerna på vin... så det kan nog bli både roligt och länge... medan jag befinner mig där, kommer min gård att börja grävas upp.... nu börjar det verkligen bli allvar i leken!



Förstår ni hur ofantligt högt upp vår tv-antenn har varit?
Inte det lättaste att få ner direkt, och vägde bly gjorde den också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0