Ett hål i väggen.

Så där. Nu har M, pappa och Frippe fixat fönsterbytet. Under några timmar så hade vi ett stort hål i väggen, så det var fritt fram för både mygg och pippisar att komma in oinbjudna, men jag tror vi klarade det rätt så bra. Dock började det HAGLA (!) och det inte nådigt heller.... hur sjutton kan det hagla i augusti??? På utsidan så är fönstret nu tätt, däremot på insidan så saknas det en del... liksom det gör i köksfönstret... väntar på att morbror O ska göra klart lite fönstertillbehör vad nu allt heter... så tills det sker (någon gång i nästa vecka är det sagt det är klart....) så lever vi utan både gardiner och fönsterbrädor. Insikt? JA.COM. Det är också tur att våra grannar lägger sig så tidigt så det inte hinner bli mörkt ute, för vi har ingen möjlighet att ha någon fönsterlampa i något av fönstren utåt sett... skulle vara i nybyggnaden då, för det har vi ju nu ström, men det skulle nog se rätt roligt ut....

På sen eftermiddagen så kom även mamma hit och busade med Ludvig. Sen blev det fredags-mys med taco!

Ludvig har haft en skrikar-dag idag. Det känns i huvudet just nu. Har nog inte haft huvudvärk på flera år, men just nu så ekar det rätt bra. Lyckligtvis så har vi fått honom att somna utan större problem. Lägger vi en liten handduk över huvudet på honom så blir han tyst och så somnar han... så jag måste fixa honom någon form av snuttefilt tror jag....

Img är det lördag och då börjar friidrotts-VM... lovely! Jag och Ludvig kommer att sitta bänkade hela dagarna! Det är guld att vara hemma vid stora mästerskap! =) Det spelar ingen roll att Sverige är helt värdelösa just nu i friidrott, för friidrott är skoj att se på ändå. Dock klarar jag mig utan gång, 10000m, och typ kulstötning...

Ska nog försöka hoppa i säng så snart jag bara kan jag med, för jag är rädd för att det kanske blir en knöl-natt även detta. I natt stöka Ludvig mellan 03-05 och jag var upp och stoppa in nappen igen kanske sjuttioelva gånger... snark.

Kommentarer
Postat av: Carro

Nej, jag var tydligen vaccinerad för flera år framåt så :P Jo, jag ska nog ta och fixa det. Underlättar ju varje månad när Örjan ska ha för hyran....

2009-08-15 @ 06:38:54
Postat av: Belén

Hoppas att du har heft en bra dag.

2009-08-15 @ 07:33:44
URL: http://belen.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj, en liten tjej alltså.. ovaligt namn, men gulligt!



2009-08-15 @ 10:03:56
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0