utan rubrik.

Har varit en lång dag. Steg ur sängen för att göra morgon redan vid 7. Det resulterade senare i att både jag och Ludvig tog oss en blundis igen redan vid kvart i 9.... vaknade sedan 1½ timme senare i soffan och Ludvig i vagnen en minut efter mig... snacka om tajming! Då var det bara att äta, klä på oss och packa in oss i bilen för att bege oss mot dalarnas städer. Först anhalt Blge för att hämta upp M, sen en burgare på max och sen vidare mot Falun.

På passaten så är det airbag fram. Denna kan lätt stängas av med hjälp av nyckeln. Vi har dock valt att ha basenheten till Ludvigs bilstol bak, eftersom vi oftast åker bil alla 3 och en av oss sitter bak med honom. När man sedan åker ensam med honom, så blir det ibland lite problematiskt, beroende på vilket humör grabben är på. För det gäller att han behåller nappen i munnen och sedan somnar. Gör han inte det, utan tappar nappen och han inte räddar upp den själv, som han faktiskt kan i vissa lägen, så ställer detta till problem. Sitter man och kör och han skriker efter nappen, så når man inte hur gärna man än vill. Idag var en sådan dag. Innan vi hade kommit till Djurås, dvs ca 3 mil, så hade jag fått stanna sex gånger för att stoppa in nappen! Efter sjätte gången så slocknade han äntligen.... nu har jag bestämt att vi ska koppla ur airbagen fram, så att man kan ha honom fram om det så skulle behövas när man är ensam... skulle vi sedan ha en medpassagerare till med oss, så kan man ju enkelt koppla i den igen.

Besöket hos sjukgymnasten idag gick bra. Hon visade oss lite övningar som vi kan göra med honom. Allt för att undvika ryggläge så mycket det går och för att han ska gilla magläge mer än typ 5 minuter. =) Ludvig är en stark kille, men att han kanske inte fördelar sin kraft på helt rätt sätt... han är jätte stark på att knipa ihop fingrar och tår, men blir arg när det tex blir jobbigt i magläge... att han då inte använder underarmarna som stöd och att han måste lära sig att inte alltid ha stöd bakom ryggen (som när han är på rygg!). Han var dock väldigt stabil i kroppen och nacken när hon tränade att sitta med honom. Så jag och Ludvig har allt lite att sysselsätta oss med om vi får tråkigt om dagarna. =)

En sväng till Sågmyra för att kolla in Lager157. Rätt mycket större än jag trott det skulle vara, men det var väl i stort sätt bara jeansen som var något.. blev ett par till mig och två till M.

Har efter vi kommit hem ikväll, städat ihop nere i källaren och tvättstugan. För img kommer rörmockarna! Ja, jag tror faktiskt det är 2 som kommer... för de sa förut att det nog tar 3 dar att göra klart.... och de är med all säkerhet här redan klockan sju i morgon bitti, så vad tusan gör jag uppe än?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0