Läggdags och -20´c.

Klockan har passerat läggdags, men måste slå en kik här först på lite grejer. Har kämpat med en trött Ludvig att få honom att somna.. tog kanske 20-25 minuter innan han slog igen sina blå.

Ludvigs mat-och-sovklocka idag slutade med att jag fick väcka honom efter tre timmar ute i vagnen, så han kunde äta och vi senare kunde komma i väg någongång! Den grabben älskar verkligen att sova ute när det är kallt. Det har han inte ärvt av mig, det kan jag garantera.

Fick sällskap av Oscar och syster till farmor. När de åkte hem för att äta, så stannade vi kvar i nästan 2 timmar till. Träffade på både farbror Jonas och faster Britt. Fick dessutom med mig min 25 års present från systeryster hem som Britt varit så snäll att hämta. Bättre sent än aldrig heter det ju, jag som fyller i maj. =) Jag ska visa er vad jag fick... som jag fått vara med och bestämma utseende på själv. Jag blev suuuuuuper nöjd. Det skall invigas på julafton.

 

Då jag inte är någon proffsfotograf, så är inte bilden så super tydlig direkt.. men kan inte göra något åt det... hur som helst, på stjärnan står det Ludvig och på baksidan 2009.

Julgranen har nu blivit pyntad och står nu och lyser fint. Några klappar ligger också under, mest på grund av att de tog upp plats i en garderob då de är lite för stora för korgarna jag packat resterande i... gäller ju att kolla några gånger innan vi åker sen, dels så vi tar rätt korg med till rätt ställe och att rätt klapp ligger i rätt korg... blir en delad jul som vanligt. Först hos mamma och pappa och fram mot kvällen när vi firat klart, beger vi oss vidare till Björboland och M´s mormor för vidare festligheter med tjocka släkten där. Eftersom vi är nattugglor hela familjen läs Ludvig så har vi ingen större brådska hem heller för att sova.

Imorgon är en dag då jag och Ludvig ska hålla oss hemma. M tar familjebilen till jobbet för att den skall få tina lite och för att dörrarna/låsen förhoppningsvis skall rätta till sig... (just nu går det bara att öppna passagerardörren fram inifrån....)... och eftersom vi inte har någon bilstol än till Corre, så kommer vi ingenstans. Vi får nöja oss med en promenad, om nu inte kylan håller i sig.. för -20 är lite väl kallt tycker jag för junior att sova ute...

John Blund nästa var det va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0