Nu är julen snart ute

Idag har vi städat. M har städat i köksskåpen och slängt massa saker-inte-bra-att-ha, så nu finns det lite mer space. Själv har jag dammat, dammsugit, våttorkat och kastat ut julen. Så när som på julgranen och julgardinerna i hallen... men gardinerna lär nog få dispens, för jag har inga nya att sätta upp....

Varför ha julen kvar när den ändå är slut och en evighet tills den kommer igen? För M fick jag göra som jag ville, så då var det snart sagt. Mina lampor är tillbaks i fönstren! Jag trivs. Det är visserligen mysigt när man får ta fram ljusstakarna, men det är en lika skönt när man får ta ner dem....

Har haft motorvärmaren i bilen några timmar nu, utifall att vi ska ta oss en tur någonstans och se något annat än dessa väggar... för än har jag inte varit ut... men inte går det någon nöd på mig för det.

Ludvig sover middag nu igen, varpå jag hoppas han sover en längre stund nu, då förmiddagspasset endast blev 45 minuter långt...

Har suttit och kollat i nya hm katalogen, som jag sett framemot länge! Jag såg dock absolut nada som jag ville ha själv, men destomer till Ludvig.. så jag håller mig till barnavdelningen i den katalogen! Däremot såg jag en del fint i Ellos/jsfn igår när jag kolla som hastigast, så eventuellt att det blir några klick för mig i den istället... mina tröjor är rätt urtvättade och trista just nu... men har man inget annat, så får man ta det man har... haha.


Ni kanske är några som väntar på en årskrönika? Jag är ledsen att göra er besvikna, men jag tror faktiskt inte jag orkar göra någon. Latmask som jag är.

Kommentarer
Postat av: Emma

Va, ingen årskrönika?? =) nejdå, har man en lillekille där hemma som håller på och få tänder så är det helt ok! :) vi har "bara" -13 idag här i Västerås.. men man börjar vänja sig nu!



vi ska bara ta det lugnt i morgon, käka middag med familj+lite släkt hos mamma och pappa. ni då?



kram

2009-12-30 @ 17:12:30
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0