Minnet är kort.

Många säger att minnen försvinner med åldern.... men jag har f*n inget minne nu heller och är endast 24, M har lika kasst han... så hur tusan ska det bli när vi blir 97 år?

För kanske 2 veckor sedan fick vi ett brev i brevlådan om att de skulle komma och byta ut vår "vattenmätare" eller något sådant, och de uppmanade att man skulle vara hemma, eller ringa och säga att man lämnat dörren olåst. Eftersom tiden de skulle vara här är mitt på dan, typ mellan 13-16 och det finns inte en möjlighet att någon av oss skulle vara hemma och passa, så ringde M i början av veckan och sa att dörren till källaren kommer vara öppen så det är bara att traska in. Så långt var minnet med. MEN hur tror ni det gick, kom vi ihåg att låsa upp dörren? Vid lunchtid ringde M´s mamma honom och undra om vi hade kommit ihåg det, för det hade inte de gjort, så hon hade fått smita från jobbet och så hade M´s pappa fått ringa upp killen, som hade återvänt dit.... och så klart hade ju vi inte heller kommit ihåg det + att svärmor var på väg tillbaka till sitt jobb... så M fick ringa 112 och få akuthjälp typ.. mormor Gerd blev räddaren i nöden, då hon först fick åka hem till svärföräldrarna mina för att hämta en nyckel så att hon tog sig in hos oss, sen ner till oss och låsa upp för gubben... som sen gjort sitt på typ 4 minuter...Tack kära mormor! För om man inte varit hemma och heller inte lämnat dörren upplåst, så har man ju fått betala dubbelt eftersom de fått lov komma tillbaka igen..... MEN hur många jobbande människor mellan 20-60 år har en möjlighet att vara hemma mitt på dan för att  passa en tid som är en cirkatid på 4 timmar? Inte alla, men rätt så många jobbar ju, och det på annan ort eftersom byn här inte har allt för mycket att erbjuda.... varför inte ta en kväll och åka ut mellan kanske kl 16-20 till folk? Jag menar, om jobbet tar 4 minuter per hus.... för inte kan vi väl ha varit ensamma om att hållt på glömma?

Långdag idag, men den har faktiskt gått förvånansvärt snabbt. Kanske beroende på att jag vaknade före kl 7 imorse och var utvilad, efter att ha slockant på direkten strax efter halv 10 igår kväll....  en arbetsdag kvar, sen helg! Jippppi!

Fått inbjudan till årets första lagfest också. Skoj! Står inte på förrän matcherna börjar heller...

Idag mår jag faktiskt bättre. Lite smått ont i halsen fortfarande, men det är sånt man kan behärska och överleva, så det går ingen nöd på mig.

Kommentarer
Postat av: Inger

682.90 kan det stämma?

Skönt att du mår bättre. Det är nog bra att du sover mycket nu.



Kram mamma

2009-02-19 @ 20:51:00
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0