Seg-måndag

Usch vilken dag, nyss hemkommen. Efter jobbet så drog vi iväg allihopa hem till en gammal kontorschef för att kolla in deras nybyggda hus... ett pensionärspar sisådär 70+... blev fika och ett långtbesök... lite svårt för M att beräkna när jag behövde hämtning, så han har fått vänta x antal kvartar... men som han själv sa "nu har vi jämnat ut det snart mot mina"... så nja, inte helt, men en del tog jag in...

Plockat ner tvätten från gårdagens tre maskiner, samt startat en fjärde. Behöver jag säga att det var ett tag sedan jag tvättade? Detta har nu också resulterat i en mostodont hög att stryka.... yeah... men varför måste det vara så fruktansvärt boring att stryka??? Skulle ju vara bra att ta tag i det redan ikväll, så kanske man skulle roa sig (!) med det medan man ser på 90210....?

Dessutom behöver jag dammsuga... hann inte alls med det igår + att hemmet fortfarande ser ut som en enda stor röra efter min rensa-i-röran dag igår... och ingen verkar vilja ha mina jeans på tradera heller... så kanske lär jag testa blocket? Om man ändå kunde bli en bra försäljare... hmm...

Dessutom (igen) så ringde M till kommunen idag för att höra hur det går med vårt bygglov... till svar får han "vi skickade brev till er 2008-12-19 för komplettering, och eftersom ingenting inkommit, så ligger ärendet vilande. Har vi fått någon post från kommunen av tomten? Nix. Halleluja. Poängteras kan också, att det som allt skulle kompletteras med, dvs någon form av karta över allt där man markeringar vart byggnationen ligger... beställde vi i samband med att tanten som gjorde ritningen behövde denna och även skickades med... men men... kommunnissar som inte har något bättre att göra. Om man inte får någon komplettering på 2 månader, skulle man inte kunna skicka ut en påminnelse då? Jag menar, posten kan ju komma bort på vägen.... jag menar, det är ju iaf ca 3,5 mil mellan Gagnef och Björbo..... får skicka in kompletteringen img och så kunde han skriva ut bygglovet.... men varför ska aldrig något kunna få gå som på räls utan komplikationer?

Om man skulle ta och dra täcket över huvudet rätt tidigt ikväll. Eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0