Bara -20´c

Det blir några grader varmare iaf. Är det nu man ska skutta och hoppa och vara överlycklig?

Den knappa promenaden på kanske 1 km tur och retur max, var bland det kallaste jag varit med om, och då var jag inte ens den av oss två som klagade mest på kylan. varför utsätter man sig ens för att gå ut dessa dagar?

Väntar på att potatisen ska koka klart, så ska vi fixa till lite korv och mos. Samtidigt se på herrarnas bergsbestigning på tv:n. Vad jag och M satt och funderade på under damernas lopp var, hur sjutton förberder man sig för en sån etapp? Är man riktigt klok, liksom har man alla hemma om man utsätter sig själv för en bergsbestigning på över 3 km rakt upp på längdskidor? Vart finns tjusningen liksom?

verkar som att eftermiddagen sedan bjuder på lite kortspel och fika hos M´s mormor. men det innebär ju att vi måste på med alla hundra ton kläder igen. Och ut genom dörren, IGEN. Då kan man ju samtidigt undra, är jag verkligen nå mycket klokare än skidåkarna som tävlar upp för Mount Everst idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0