Slut på helgdagar.

Nu är det alldeles strax slut på dessa helgdagar hit och dit, så nu är det dags för alla andra att också komma tillbaka till vardagen igen. Själv har man ju jobbat och stått i mest hela tiden (dvs de vardagar som varit....). 3 vanliga arbetsdagar innan nästa ledighet, men det ska man väl klara.

Under den här ledigheten har jag eller vi inte gjort så mycket vettigt egentligen. Mest bara varit, tagit det easy och samlat krafter. Kört ett varv med dammsugaren emellanåt och lite så, men mer är det inte. Och vem säger egentligen att man måste göra något? Dock verkar det ju som att de flesta redan städat bort julen... alla utom jag. Visserligen så åkte tomtarna och det ner i källaren igen för flera dar sen, men ljusstakarna finns kvar. Ska man plocka ner dem nu också menar ni? Några julgardiner att skryta med har jag heller inte att behöva ta ner.... det lilla juliga i mina gardiner, är likadana vinda, krokiga och sneda panellängder som systeryster också har... men mina sitter i vardagsrummet, och där satt de till långt in i mars tror jag ifjol, så det får de nog göra i år igen... orka krångla med gardinstängerna mer än nödvändig.... nix. Får se sen också när de tas ner och är tvättade, om svärmor skall förbarma sig över dem och försöka sprätta och sy om dem.... hon har iaf erbjudit sig att göra det, trots att jag förklarat att de är vääääldigt sneda... så jag tror hon får göra ett försök iaf. Jag gillar dem för mycket för att slänga dem.

Idag är det jag som har varit kock, för M mår inge bra... han snorar och snörvlar och säger han har ont i hals och lite överallt.... är jätte synd om honom..... på mig själv rinner snoret också lite till och från, men jag känner mig inte ett dugg sjuk. En förkylning överlever man väl utan besvär. Fick iaf med honom ut på en promenad, och trots att det var -5´c bara, så frös han! För en gångs skull så var det inte jag!

Ska nog gå och ta en dusch och byta lite kläder, så jag sen är redo för lite tv program till kvällen. Först Unga mödrar och sen är det säsongsstart på Top Model. Dags för bitcharna att vara störst, bäst och vackrast igen. Kanske även just därför som det är så kul att se på dårskapet.

Kommentarer
Postat av: Carro

Javisst är det underbart att alla helgdagar är över! Jag har aldrig längtat efter januari så mkt som jag gjort i år!

2009-01-06 @ 19:47:40
URL: http://carolineekers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0