Vad är det för fel på oss?

Alltså jag förstår inte, det här är säkert 4:e av 5 :egången som inte vår soptunna blir tömd. För två veckor sedan när det var tömning, så kom sopbilen visserligen 3 dagar senare och tömde.... igår skulle vi haft tömning, men icke. Lät soptunnan stå kvar, men det är fortfarande sopor i, MEN denna gång så är grannarnas tunnor tömda, men inte vår. Jag kan verkligen inte förstå, för vi kör ut tunnan så den i stort sett står på vägen, sopbilen MÅSTE passera tunnan oavsett från vilket håll den kommer..... grannens tunna är tom, och för att komma dit, måste man köra dit, man liksom passerar den inte utan vidare... så hur är det möjligt? Sen får man faktura efter faktura där man ska betala dyra pengar för ingenting. Helt sjukt ju. M får ta och skicka ett argt mail eller ringa. Det går ju bra nu, när vi liksom åstadkommer att lägga 3 påsar på 2 veckor i den, så det går ingen nöd på oss, men senare i år så, skulle jag tro att den svämmar över... men själva principen. Betala för en tjänst som inte utförs.

Gårdagens blogg tillägnades helt åt pysen. Det var hans dag helt och hållet. Hade heller inget kul att berätta, jag var mest frustrerad...... om man säger så här. Jag är kung på att grädda pannkaka. Det är kanske det jag har fått tillaga hemma åt familjen från att jag var 14 år kanske, (ja, när mamma kom hem sent från jobbet vill säga.....) så det är nemas problemas. Och väldigt gott. Men från att jag träffade M, så har saker och ting förändrats. M är laktosintolerant, vilket gör att vi inte äter pannkaka så ofta som jag skulle kunna. När vi sedan äter det, så måste jag göra en smet utan ägg. Igår blev det verkligen pannkaka av allt. Fick inte riktigt till smeten, så det bara fastna i pannan heeeela tiden.... bytte till och med panna, men det hjälpte inte... det blev små smulor av allt så det räckte till en dosa till mig, sen fick det bli korv med bröd. Vilken loser jag är. Knäckande. Svärmor har gett mig "receptet" som hon brukar använda, MEN det är liksom "hötta som du tycker och tills det verkar ok, den ska inte vara allt för tunn".... jag gillar inte recept som inte är exakta. Bättre lycka nästa gång eller vad säger man? Eller är det så att det är äggen som gör pannkakan....?

Blev en 1-timmes promenad från jobbet och hemåt igår också, innan M kom och hämta upp mig. Skönt.

Sitter och ser på mästarnas mästare, kul program. Härliga människor,  men ack sååååå jobbiga tävlingar.... armgång är ju verkligen ingenting för svaga mig direkt.... varit ute på en långpromenad tillsammans med M ikväll också. Så img tror jag att det får bli en vilodag promenadsmässigt.

Min tjänstledighet är beviljad och klar nu i varje fall. Skönt. Ca 16 månader på hemmaplan ser det ut att bli. Ljuvligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0