Duktig kille!

Nyss hemkomna från läkarbesöket på BVC. Ungefär samma kontroll som gjordes innan hemfärd på BB. Ludvig var som vanligt hur diktig som helst och sa inte ett ljud, trots att läkaren tryckte och klämde på ljumskarna och lite sånt. Killen väger numera 6310 gram och är 60 cm lång.

Vet inte vad det var med honom igår kväll, han kvälls lade sig i princip vid klockan 20. Han somnade då och sen fick vi i princip väcka honom för att byta på honom och för att försöka ge honom lite mat. Blev en väldigt kortis måltid innan han lade i gen de blå igen. Vid 23 så la jag honom i sängen, med tanken att antingen vaknar han och ska äta, eller så sover han ett tag till. Ett tag till, skulle kunna vara en halvtimme, timme, två timmar... med tankte på kl 20 alltså... Vi vaknade 02.15! Resten av natten spenderade vi sovandes i soffan, som alltid. =) Vaknade igen kl 06.... och sen dess har jag i princip inte sovit nå mer, förutom en 20-30 minuter strax före 8... När klockan var 7, så gick jag in och la oss i sängen igen, men då vill junior inte sova nå mer, utan pratade och skrek mest...halleluja va trött jag var då... efter en halvtimme fick M nog och tog med honom upp, men där fortsatte gnölkalaset och jag fick återigen kliva upp... men efter en liten måltid somnade han i famnen igen... gjorde ett nytt försök att sova vidare i sängen, lyckades en halvtimme max... så det känns i kroppen att det varit två tidiga morgnar nu. Dessutom finns det ingen tid för midagssömn just nu heller.

Ska slänga i oss lite lunch, rester från grillningen igår, sen bege oss mot farmor och Uppsälje... hoppas vädret är med oss så vi kan sitta ute nu... föreställning och picknick med hela tjocka släkten och fler därtill. Trevligt trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0