Ett första handtag

Medan Ludvig har tagit sina siestor under dagen, så har jag gjort ett första handtag vad det gäller bygget. Tog sin lilla tid kan man kanske tycka... men samtidigt så har jag inte kunnat bidra med så mycket tidigare heller... men idag så. Jag har satt upp någon form av tejp över skarvarna på väggarna inför den kommande spacklingen... så det så. Dessutom har jag hunnit med att fylla på frysen med lite fikabröd...=)

Jag tror att vi har fått in lite sovrutiner nu. Eller kanske att Ludvig har blivit en stor kille, för nu sover han mycket mycket bättre. Igår somna han strax efter halv 11 och vi vaknade första gången vid kvart i fem! Sånt gillar jag. Dock så är han nog lite små snuvig... snoret i näsan gör det svårt för honom att andas och sova samtidigt... så vi får kämpa hela familjen på morgonkvisten för att få ur det vi kan... men lyckligtvis så lyckas vi  skapligt. Dessutom har vi de senaste dagarna lyckats somna om på direkten både jag och Ludvig efter måltid. Sånt uppskattas också. Sen sov vi ända fram till kvart i 10, då M var in och sa vi hade besök av Oscar!

Snickarna har i princip nyss slutat för dagen, åtminstone med insättning av taket. Pappa har åkte hem, medan M och svärfar har åkt till tippen med massa skräp.... Ludvigs rum har nu även fått in taket, så lite spackling nu bara och så lister och karmar... sen är det bara tapetsering och inflyttning!

Ludvig blir idag 7 veckor. Sju hela veckor, stora grabben! Idag jar vi använt vår favorit mys-pys overall för sista gången. Strl 56 är nu helt passerat för denna gång. Bara att lägga ner i kartongen och spara till framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0