Hur man fördriver en dag...

Nu ska jag tala om för er hur man lättast fördriver en hel dag, man åker till stan. För då försvinner timmarna oavsett om man vill det eller inte.

Idag skulle vi bara till Byggmax och handla massa byggmaterial + coop för ventiler + lunch någonstans + hitta födelsedagspresent till Jon och så handla lite mat. Det slutade med att vi åkte vid halv 10 och kom hem vid 18.... inte så konstigt att snickar-pappa började fundera vart vi höll hus någonstans. Både jag och M hade ju i princip räknat med att vara hemma runt 14 sådär...

M, svärmor och svärfar spenderade nästan 1½ timme inne på byggmax.... medan jag och Ludvig satt kvar i bilen och sov båda två..... sen åkte vi vidare till Coop, där L fortsatte att sova så jag och han satt återigen kvar. Vidare till Barnens Hus  för att leta present, vilket vi fick tag på och mer därtill! Hittade lite grejer till Ludvigs kommande rum! En kudde i exakt de färgerna som jag önskar rummet skall innehålla... ni ska få en bild på den sen, måste hämta kameran vi glömde hos svärföräldrarna igår bara... några väggdekorationer till rummet och så fick Ludvig en ny stol att sitta i och förhoppningsvis lika i. Jag hoppas att han kommer trivas i den... nu slipper han iaf sitta i bilstolen och svettas om han inte vill...

Sen drog vi vidare in till stan och åt lunch på grek-restaurangen. Kolgrillat. Mums! Jag behöver väl inte nämna vad jag åt? En snabbis in påLindex för att se om de hade nå rea, men som vanligt mest på tjej... =( Jag och Ludvig tog en promenad till maxi sen medan M och svärmor fixade en present på kupolen och svärfar åkte och hämtade den liiiiiite för överlastade släpvagnen som vi ställde av vid hans jobb under tiden vi fixade det andra... och på maxi springer ju tiden iväg.... dessutom åkte vi på en matpaus vid Statoil i Kvarnsveden innan vi nöjda kunde fortsätta färden hemåt.

Ludvig har varit jätte snäll idag med. Trots att han fått sitta i stolen och vagnen heeela dagen. Älsklingsgrabben. Han har dessutom sovit riktigt bra inatt. Somnade i våra knän i soffan redan vid 22... sen la vi över honom i sängnen efter 23 och så vaknade vi inte förrän 04.15 igen, sånt gillar jag!

Dags att höra med syster med familj sen hur vi ska göra img, om vi ska dra till Björnarna eller om vi ska skjuta på det tills på onsdag. Matsäcksfikat är inhandlat och klart i varje fall. Och alla matkassar är upplockade... bara släpvagnen kvar nu, men där gör jag ingen nytta i varje fall. Kanske skulle lägga mig i soffan och pusta ut ett tag. Fast då somnar jag nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0