Läggdags.

Mina ögon tittar i kors (inte bara för att jag inte har mina glasögon på) och mitt huvud vibrerar rätt krafigt. Vi tog en sväng till stan, för att inhandla lite penslar och saker på Byggmax, men även en baby-vakt vad det nu heter.. trodde vi skulle klara oss utan en sådan när vi bor så trångt, men jag insåg här nyligen att det skulle vara toppen att ha en.. så slipper man liksom ständigt vara på vakt och få lov gå och kolla i vagnen (tex) varannan minut om Ludvig fortfarande sover eller inte... nu kanske man får lite mer lugn och ro i själen, kunna slappna av lite mer... och jag kanske även kan hjälpa till med något i byggandet..

Stadsresan slutade även med en trip till maxi och en subway macka med hem till kvällsmat. =)

Direkt vi kom hem, dvs vid 20.15 så började Ludvig att skrika.... vilket han sedan gjorde konstant i 1½ timme! Fanns ingen hejd på grabben och ingenting hjälpte... men till slut, så lyckades jag få honom att blunda, efter x antal sånger... men jag har f*n glömt texterna på de flesta barnlåtarna, så jag får upprepa de få (läs typ 3...) jag kan flera flera gånger... så egentligen borde jag sätta mig ner och uppdatera mitt sång-förråd.

Img ska det ju som sagt arbetas för fullt... så jag hoppas på att det är regnfritt, så kanske Ludvig kan sova sin förmiddagssömn ute i vagnen och jag kan fortsätta rödmåla lite....

Dags att krypa ner och blunda innan jag somnar här och nu. Uppstigning om kanske 5½ timme skulle jag tro,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0