Solen sken INTE i Kallestad

Hela gårdagen spenderades i Kallestad tillsammans med M´s mamma och pappa. Totalt hela dagen kan jag lova. Fast vi handlade ju ju lite också så.... Tog oss i väg runt halv 9 och kom hem 22.40.... Regnet stod som spön i backen från lunchtid och framåt... Ludvig var snäll som vanligt, förutom när han var hungrig och när han ville ha en ny blöja. Dock var han i princip vaken alla timmar som vi spenderade på stan i Karlstad... för att sen slumra en snabbis inne på köpcentrat i Bergvik... vilket gjorde sen att han sov sig genom hela IKEA-besöket på kanske 2-3 timmar och heeeela vägen hem! Han är den bästaste killen man kan ha!

Vi handlade lite regnkläder och M en tröja. Sen hittade jag massa saker till mitt kommande nytapetserade kök... stolsdynor, gardintyg, grytlappar.... kommer bli super! Ni ska väl allt få se ni bara det blir klart... gissa färgen... =)
Ludvig fick en hel del grejer... i princip mest av alla, men det var väl inte så otippat kanske. Dock pröjsade inte jag allt det... Tack snälla farmor och farfar!

Ikea var där vi spenderade mest pengar. Fast vi hittade massor vi ville ha också, så det var lika bra att slå till direkt. Blev en hallbänk+förvaring, ett vitrinskåp (äntligen!), en byrå till Ludvig, gardinstänger, sänglampor, hyllor till Ludvigs rum och så lite små grejer....

När vi kom hem igår kväll så satt jag och funderade på summan som blev på ikea och jag fick det inte att gå ihop... skulle vi verkligen ha handlat små grejer för 1500 kr.. så jag fick lov höra så M hade kvittot kvar.. för det var hans som skötte betalningen och kollade inte så noga på kvittot sen, som man alltid ska göra... visade sig att de tagit betalt för en av vitrinskåpets två delar två gånger.... så vi har betalt 795 kr för mycket... bingo! Det ante mig liksom... så idag har M fått ringa Ikea och försöka få pengarna tillbaka.. för de lär ju kunna kolla lagerstatusen att de har ett skåp mer än vad som står i deras lager... så nu ska vi skicka in kvittot och skriva vad som är fel, så hoppas vi sen att de sätter tillbaks pengarna till oss, men det ska nog inte vara några problem. Så nu vet M att man alltid ska kolla kvittona... man lär sig av sina misstag som sagt.

Idag snickras det igen. Jag tvättar för fullt och hoppas få torrt ute innan regnet kommer tillbaka igen. Ska kolla mer tapeter idag och beställa de vi hittat.. sen vad kvällen har att erbjuda det får vi se.

Img är det Diggiloo i Hällefors som står på schemat. Mamma, pappa, M´s föräldrar och mormor ska med. Tredje året i rad nu. Dessutom ska Ludvig med, vilket gör mig lite nervös. Inte av att ha honom med, men för vädret. Hur sjutton ska det gå om det ösregnar? Vi har två platser i grön gräset och resten på rad 3... får hoppas att han vill ha hörselskydden på sig och att han sover... men om det ösregnar och han blir hungrig.. hur gör man då liksom? Stackarn. Vi har varit med om alla väderförhållanden när vi varit där. Första året så var det konstant ösregn i 4 timmar och vi var totalt genomblöta när vi kom till bilarna... förra året var det så varmt så vi höll på svettas bort... så kanske att det kunde bi något mellanting i år kanske. Skulle vara perfekt med uppehållsväder och kanske 20´c. Åtminstone inge regn. Du där uppe, var snäll, snälla du! I värsta fall så får väl jag och Ludvig sitta kvar i bilen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0