Sommarvädret på g igen?

Igår blev det återigen en dag på bortaplan. Destinationen denna gång var Orsa Björnpark tillsammans med familjen Zäta och faster Tet. Åkte hemifrån vid 8.30 och var inte hemma igen förrän strax före 20.

Ludvig var hur snäll som helst under hela dagen igår också. Han är för underbar och för snäll att ha med sig. Han äter, sover och bajsar, ungefär det enda bebisar gör... Besöket hos björnarna var skoj. Dock såg man lite dåligt med djur kan jag tycka, men så är det ju ofta när man är på djurpark. Vi fick iaf se tigrarna, björnarna och isbjörnarna på nära håll, så det får väl anses rätt okej ändå kan jag tro.

Efter besöket hos djuren blev nästa stopp mat. Jag slog till med en hederlig barn hamburgetallrik, vilket var så mycket man så t o m M hade säkert kunna blivit mätt.... så underskatta aldrig barnportioner! Bestämde oss för att åka längs Siljan hemåt och stanna någonstans där solen sken så vi kunde fika. Siktade på långbryggan i Rättvik, men där var det mer än kalabalik i hela stan så där drog vi snabbt förbi och siktade in oss på Tällberg istället. Jag har inget minne av att jag sett Tällberg annat än när vi var dit på julbord för hundra år sedan och då sov jag säkert hela resan dit och hem iaf... Stannade till vid ett fik, dock en bit från vattnet men ändå underbar utsikt! Fick en glass i våra magar och lite fika. Njöt av fint väder och en trevlig dag. Här skiljdes vi sen lite åt, då vi drog oss hemåt "på varsitt håll". Vi åkte upp till hotellen för att spana på utsikten och sen även kollade vi in Hjortnäs brygga innan vi sussade vidare mot Västerdalarna. I mfjd när vi stannade och tankade, så fick pysen nog. Första gången under dagen tror jag som han blev riktigt arg. Fast det var nog inte tristessen på att åka bil hela dagen som gjorde den gråten, utan mer att han helst vill ha en ny blöja typ direkt...

Just ja, icke att förglömma att berätta. Anton ville besöka en jaktaffär i Orsa, vilket vi slog in adressen till på gps:en och sen körde vi efter den... och eftersom vi hade den inställd även på skogsvägar (sen senast vi använde den över Björbo-Lindesnäs...) så fick vi vara med om en bra märklig väg.. som till slut ledde oss till en kraftstation där vi möttes av skylten "tillträde förbjudet"... men skam den som ger sig ju, till slut hittade vi fram.

Allsången igår besöktes ju av min favorit Alexander. I love Fairytale!

Strax efter 22 skulle jag lägga Ludvig i sängen... för att sen stiga upp och se på lite tv igen med M... slutade med att M somnade i soffan och jag somnade i sängen...så det var tack och godnatt det.


Idag skiner solen igen, underbart! Jag har varit vaken sen kvart över 7.... vid kvart i 9 la Ludvig återigen igen sina blå, så då la jag in honom till M igen.. själv hade jag ingen ro att sova just då... finns tvätt som behöver tvättas och så behöver det plockas ihop... så sova middag får bli sen.

Dessutom kom snickar-pappa hit precis, så nu börjar nog dagens skift i bygget. Själv skulle jag behöva klippa gräset också medan det är uppehållsväder någon dag, men det får bli en annan gång när någon kan sysselsätta Ludvig.

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0