Hur tror ni det gick?

Jag har återigen fått det bevisat. Han där uppe finns inte. Det var ju snudd på att vi bad om att slippa regn igår kväll.... och vad blir resultatet? Snudd på konstant regnande varpå hällregn till och från...

Det var uppehållsväder när vi lämnade Björboland. Ju närmare Ludvika och första stopp thaimaten så kom vi närmare regnet och det lät inte vänta på sig... regnade sedan mer eller mindre hela vägen till Hällefors. Höll uppe precis när vi kom fram, så vi hann iaf få på oss stövlar och regnkläder och slå in Ludvig i filt, täcke och regnskydd och paraply. Sen kom hällregnet! Tänkte att det här blir ingen lätt kväll... min förhoppning stod till att han inte sovit allt för mycket, åtminstone ingen djupare sömn under resan dit, så kanske kanske att han skulle kunna slocka av och somna rätt länge....  Min lilla pys är den bästa! För guess what, för det första så lyckades vi hitta ett ställe med tak på, tja lite håligt var det väl, men det var iaf betydligt bättre än att stå under bar himmel. Visserligen lite begränsad sikt mot scenen, men samtidigt så hade vi inte förväntat oss att få den bästa synen heller denna kväll, utan var mer där för ljudet och musiken. (våra medressenärer satt ju på rad 3!). Bestämde oss för att slå till där ändå, för en av oss kunde ju gå längre fram och få bättre sikt också... och vilken lyckoträff vi fick. Ludvig somnade precis innan showen började och sov i princip sig igenom den helt, förutom några gångers flaxande med armarna..men vi ruskade vagnen lite och han somnade om. Nu är ju Ludvig så pass härdad eftersom vi haft snickare hemma som dunkat och hamrat i väggarna här så han kan sova ändå... lyckades få på honom hörselskydden när han somnat, fast efter en halvtimme så rörde han på sig så de liksom flög av.. så då orka vi inte krångla med dem mer... var världens längsta paus, men vi fick sällskap under taket av de andra och hann gott och väl att fika. Det hade regnat bra på dem ett tag där... Strax efter halv 11 när vi tänkte att det inte kunde vara allt för länge kvar, började vi packa ihop oss och gå lite sakta mot bilen. Stannade utanför stängslet en stund och lyssnade och kikade, tills det började röra sig i vagnen och vi fortsatte mot bilen. Hann knappt mer än dit förrän de andra också kom och allt var slut. Så pjuuu för denna kväll trots allt. Vi klarade oss skapligt under taket från allt regn, Ludvig var snäll och sov och behövde inte äta under showen...  hemma igen vid 01.15 ungefär... vilket resulterade i att familjen idag steg upp vid klockan 12. Dock har jag och Ludvig varit uppe mellan 8-9.30 däremellan...

Jag tog aldrig med mig någon kamera in, så jag har inga bilder från kvällen, men kika in hos mamsen så får ni se!
Finns även en bild på Ludvigs kväll här.

Pappa och M är just nu till Floda och hämtar lite taklist och sånt, så det skall nog arbetas en stund nu på eftermiddagen. Sen tror jag vi ska åka till Nås och få hjälp av mamma med lite pyssel. Har tänkt göra en gipstavla med Ludvigs fot och handavtryck. Lär göra det snart innan han har blivit alltför stor... =)

Har lite pyssel att göra här hemma också. Ska klistra lite bilder i Ludvigs böcker, sen har jag ju fått kort så jag kan scraapbooka lite... dessutom har jag lite ramar och en hund till Ludvigs rum att måla.. måste dock få lite färg av mamma först så det får vänta en stund...

Sen skulle det behövas strykas lite, men det är så boring så det skjuter vi upp...

Och sen skulle man kunna börja plocka ur (rensa, kasta, spara, förvara..) bokhyllan i rummet också.... Jag har kommit på en liten idé för köket sen. Ska nog ta och kasta ut hyllan som vi har inne där just nu. Ställa på framtiden liksom. Sen ställa in apotekardisken där istället med massa lådor (för den har vi ändå ingen annanstans att ha när allt är klart.. passar inte in någonstans just då...) och eventuellt kanske sätta några breda hyllor över den... + att göra städskåp i en garderob ute i hallen istället, för då kan man sätta in hyllplan i köks-garderoben istället och får då massa mer förvaring för diverse maskiner, burkar och annat bröte.... vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Inger

En bra idé tycker jag, du är så finurlig.



Kram Mamma

2009-07-26 @ 17:36:17
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Japp, heltäckningsmatta! :) Dagens mattor är jättesnygga och inte alls allergiframkallande, som de gamla..jag hatar kalla golv i sovrummet. å tydligen är heltäckningsmattor på väg tillbaks nu! :)



Ang. bygglov så har jag och pappa funderat på om vi ska bygga ett hus till mig i stugan. eller vi och vi, köpa en byggsats som snickare bygger ihop åt oss, på cirkus 26 kvm med sovloft.. Tomten finns ju liksom redan.. Skulle vara bra inför framtiden, kan ju inte bo i mitt lilla krypin på typ 6 kvm resten av livet!! :)



_______________



Kom precis hem från norrland. så nu väntar tvättning och allt sånt i veckan.. hue går det med byggandet??



kram!



(Wallander Skulden var grym!!)

2009-07-26 @ 20:45:25
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0