Sjusovare

I lördags sov Ludvig i stort sett hela dagen. Jag tror det blev 5 timmar i vagnen (totalt under dan), någon timme i bilstolen, samt några timmar i soffan/knät på folk.... så då var han en riktig sjusovare som slutade med att vi inte kom i säng förrän vid 02..... men de senaste nätterna har han faktiskt sovit helt okej, så jag klagar inte.

Mamma bjöd på grillat i lördagskväll, hur gott som helst. =) När vi var mätta och belåtna så dök Oscar med fmailj upp, trots att det var läggdags-tid för pysen.... han hade dock sovit middag rätt sent och hade pjamasen på sig.... skall även tilläggas att det nog var han som var mest pigg i den familjen... han lekte och hade sig för sig själv mest. Duktiga killen. Något vidare intresserad av Ludvig, det är han inte. Däremot så har han fullständig koll på L´s tutte, som han alltid hämtar (oavsett vart den är så hittar han den!) och så ska han ge den till  Ludvig. Finns ett liiiitet problem bara. Ludvig är inget jätte fan av att ha tutte än... åtminstone så lyckas både jag och M väldigt sällan att få honom att ta den... Sen tog Oscar Ludvigs tröja och gick iväg med.... som senare kunde hittas i mammas tvättmaskin! Där stoppar han allt han ser och kommer åt pysen...

Gårdagen var en slappardag. Var till Blge en sväng på dan och handlade färg... som så klart var fel färg när vi kom hem... blääää... L sov sig genom hela turen, innan vi kom hem och han kunde vara vaken några timmar.

Taket är på och en hel del är målat på huset iaf... men det återstår en hel del... dock har ju vädret varit med oss de senaste dagarna, tack och lov!

Idag jobbar M igen, så jag och L är ensamma hemma. Har börjat dagen med att ta en promenad över och hämta ett paket. Blev en tur på över 7 km, eftersom man måste gå en omväg.... helt helt helt sjukt, fast jag får ju bra träning.
L ligger ute och sover i vagnen sen dess, men det gäller att ständigt vara på vakt, eftersom han inte gillar att sova i vagnen när den inte rör sig.... men ska försöka hinna lägga ut lite bilder på andra bloggen innan han vaknar, får se om jag hinner eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0