Tisdag

Igår var en sådan där dag då jag inte hann slå på datorn, ja, det fanns heller ingen ork till det.

Upptäckte på dagen att det var fukt i taket i vardagsrummet.... sviter från ösregnet och att takpannorna var borttagna... attans skit liksom, men tror det har löst sig rätt bra ändå.... men alltid ska det till mer-jobb... =(

Vid lunch/eftermiddag drog hela familjen till Falun för att handla lite på Byggmax. Ludvig var jätte snäll hela tiden och sov bort större delen av vistelsen i stan. Dock blev han lite hungrig när vi var på väg därifrån, så vi fick göra ett litet stopp längs vägen för att stilla den största hungern. Sen satt han snällt och tyst vaken hela vägen hem! Min bästa!

Såg på massa fotboll på kvällen och mös med L. Blev satans trött och halvsov lite i soffan innan jag tog pysen med mig in för att sova strax före halv 11.... dock tyckte inte sonen det var dags att sova.... så vi trilskades och for och åt och krånglade till strax efter 00..... och jag tänkte, yes, då kanske vi kan sova till närmare 4 åtminstone.... men nope... 02.50 var det dags att stiga upp...... vid 4 slockande vi igen och sov fram till före 7.... och sen dess har grabben hållt hela familjen vaken... vette katten vad det var om det var magknip eller bara allmänt less på att sova, för L fick verkligen ingen ro.... ja, inte vi heller... så vi fick till slut ge upp, klä på oss och ta en promenad i vagnen, för då slocknar vi direkt.. och där är vi nu. L ligger ute i vagnen än och sover, medan snickarna arbetar och låter för fullt runt om honom...

Kors i taket, nästan så man kan kalla det en vårdag ute idag! Vi får se en skymt av den där s.k solen iaf och inte allt för kallt..... men hur länge får vi ha det så här mån tro?

Till kvällen blir det att se på fotboll på tv och så är det säsongsavslutning på 24, hur tusan ska det gå för dem???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0