Du där uppe...

...måste ha missförstått det där med att vi dels ska ställa om klockan i natt så vi får sommartid, och dels att det i nästa vecka är april månad, dvs en månad som räknas till våren. Men icke. Var ju snöstorm igår kväll och det yrde och höll på, så när man kollade ut genom fönstren i morse, blev man ju inte speciellt förvånad att det typ ligger 1 dm nysnö utanför och att bilarna är översnöade... nja, man blev snarare ännu mer matt och less.

Vaknade före 8 i morse, utvilad och alert. För att inte störa M´s sömn, försökte jag läsa lite, men fick ingen ro, så jag smög upp och duschade och åt lite frukost istället... hur lätt det nu är att smyga i 2 rum och kök... men tror antingen jag lyckades rätt bra, för han gick inte upp förrän efter halv 10... eller så var han så trött och slut så han inte märkte av mig. Det förtäljer inte historien.

Var hem till mamma och pappa igår och träffade en snorig pysen. Fick hembakad pizza och såg på lite hockey...  men vi gäspade rätt så bra allihopa där ett tag, så vi begav oss hemåt strax efter 21 tror jag...och som befarat så stöp jag i säng vid 22-snåret.... vaknade till liv 3½ timme senare när M gjorde likadant och möttes av kommentaren.. "hade det tagit sådan tid att rensa datorn, så hade jag låtit bli"...

I eftermiddag blir det en tripp till Vansbro för att hälsa på Tet och se hur hon har det. Skojsigt. Blir även en mumsbit på Sehlins. =)

Skidskyttet på tv:n är inte förrän om några timmar, så jag vette katten vad jag ska göra tills dess.. funderar på att pyssla lite... men mitt klantskal glömde brillorna på bänken i Nås igår, så först lär jag nog vila ögonen en stund.. Såg det var damfotboll på tv:n idag också, funderar på att spela in matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0