Snörvel snörvel snörvel.

Igår kväll gick jag och la mig strax efter 21, låg och läste en stund innan jag släkte efter 22 någongång... men det gick verkligen inte att sova. Så fort jag la mig ner så blev det total tjockt i näsan, snött mig gång på gång, försökte med Renässans, men icke... (hur jag nu kan tro det ska hjälpa men....)... vid 23 fick jag nog, gick upp och såg på lite tv, sen insåg jag att för att på någon sätt kunna vakna som människa idag, så fick jag lov synda lite. Fanns inget annat alternativ. Så, det blev första gången sedan i september ungefär, som jag tog min kortisonspray.... och vilken befrielse! Det lossna direkt och gav mig syre och fria andningsorgan.. sen somna jag som en stock och sov bra hela natten... har antagligen snarkat som sjutton, men det kan inte hjälpas. Huvudsaken jag fått sova!

Så dagen idag har kännts relativt bra. Om man jämför med igår och i tisdags iaf... mina kollegor frågade om jag inte ville åka hem och vila på eftermiddagen nu när det var som mest jobbigt att andas och prata i telefon samtidigt.. men vad tusan, har jag klarat av att jobba hela veckan innan, så skulle jag lätt klara dagen också, dessutom hade jag ingen bil att ta mig hem med... så det var snart sagt. Och för det tredje så behöver jag all innestående komptid jag har till framtiden.
Man kanske inte kan säga att jag har varit så värst drivande på jobbet dessa dagar, utan det har mer varit att man har sett till så det har rullat och gjort det som skall göras.. men jag har iaf varit där.

Har en lugn kväll hemma. M ser på lite hockey och jag kollar läget på nätet. Ska inte göra så värst mycket mer idag heller, men jag har faktiskt dammsugit, så lite nyttig har jag varit. Och gjort en pytt-i-panna dosa till img.

Img ska jag vara i Mockfjärd kl 8. Intressant att se hur alla värden ser ut nu, om jag fortfarande har skött mig som jag borde...
.....sen en jobbardag som vanligt, och sen helg! Underbara efterlängtade helg!


Behöver jag säga att min näsa är förstörd och rätt uttorkad?


Kommentarer
Postat av: Inger

Skönt att det är helg så du får vila och sova. Din favoritbil gick igenom besiktningen utan anmärkning, bra va?



Kram mamma

2009-03-05 @ 21:32:55
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0