När John Blund närmar sig...

....och mörkret har gjort sitt intåg, det är då det verkliga jobbet här hemma närmar sig. Att få Ludvig i säng. Det är banne mig ingen lek, funderar starkt på att hyra hit faster-Britt en vecka eller två. Den senaste veckan blir det nog snart, så har vi fått kämpa och kämpa och kämpa för att junior ska somna... det har visserligen gått bra redan vid 20 vissa dagar, men det står inte på förrän han är vaken igen... klockan har passerat 23 de flesta av dagarna på slutet nu.... gasch säger jag bara.

När han väl somnar sen, så då är det inga problem för honom att sova 7-8 timmar i sträck om det är så, men det är just den där sträckan fram till John Blund. När M ska hinna sova ikapp det vette sjutton... men jag försöker ta alla minuter som jag bara kan nu när L sover middag... därav min datafrånvaro och halvt kaotiskt hem igen med saker överallt, men det är smällar man får ta just nu.

Gjorde ett test igår att börja ge Ludvig lite välling, med förhoppning om att han ville ta den och sen somna utan problem. Man kan säga att det gick inte det minsta. Han är lagomt intresserad av att dricka ur flaska och särskilt gott såg han inte ut att tycka att det var... gjort ett försök idag med, denna gång med att spä ut den med lite mjölk, vilket gick lika mycket åt skogen som igår... han vill verkligen inte. Ett försök skall dock göras med att köpa en annan sorts välling för att se om den funkar bättre... skam den som ger sig ju.

Har inte hört av Ludvig på snart en kvart tror jag, så han kanske har lyckats somna helt trots allt och jag kan ta en dusch... Ikväll har han dock varit nöjd och belåten och vi våra öron har klarat oss undan massa skrik, tack snälla! Lite gnöl och gnäll har det varit, men det räknas inte... dock passerade klockan 23 idag med... men är han glad och nöjd så får han väl vara uppe, men det är de där otröstliga gallskriken som gör ont....

I morgon ska M på "gravfest" på jobbet. Sista veckorna nu innan de flyttar över till Falun allesammans, så det skall de fira med mat och underhållning, så jag och Ludvig skulle ha fått vara ensamma hemma hela dagen och kvällen, fast det slipper vi! För vad passade inte bättre av än att Emma hade "vägarna förbi" och möjlighet att komma och hälsa på! Perfekt tajming ju! Dessutom har vi nu så pass stort att jag till och med kan erbjuda en sängplats över natten, innan hon drar vidare på sin roadtrip. Så fredagsmys är vad vi skall ha. Nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0