Regnig onsdag

Igår var det så sprut dags. Var full rulle vid BVC med barn överallt. Ludvig fick spruta, men inte jag. =( Det gick bra att ta den också, bara lite truttläpp vid sticket men sen gick det bra. Har inte märkt av något på honom efter den heller... min förhoppning om att han skulle bli trött igår kväll, men gick då inte in.

Vi trilskades och for igår kväll också innan vi somna. Dock bestämde jag mig för att göra ett försök nu att få honom att somna i sin säng, utan att man ska behöva bära runt på honom först i några timmar... så han gallskrek ett tag, för att sedan bli knäpptyst, sen gallskrik och så knäpptyst.. så höll det på ett tag, men jag gav mig inte. Av en slump bad jag M blanda till lite välling, för att göra ett försök när han låg i sängen. Kall välling blev det denna gång. Vad händer?? Killen dricker! Visst, det är välling lite här och där, det rinner ut ur minnen och det kommer i fel strupe, men han dricker! Nu snackar vi visserligen bara ca 25ml, men det är ju en hel massa om man jämför med våra tidigare vällingförsök.... så kall välling får det nog försökas med igen!

Nu somnade han visserligen inte av sig själv i sängen just igår, men det kanske kommer. Efter vällingen behövdes det bara komma upp en snabbis och  mysa i knät och så sov han i famnen! Sen sov vi från 23.15 till klockan var nästan åtta! Poängteras ska kanske, att jag flyttade Ludvigs säng igår också. Från att den stått vid fotänden på vår säng, så flyttade jag den nu bredvid min sida av sängen... så kan vi ligga bredvid honom när han ligger i sin säng och dels ruska på hans säng, men också att han kan se oss. Hoppet överger mig inte, en vacker dag ska han nog allt somna själv i sin säng...

På vägen till Mfjd igår, så fick jag ett telefonsamtal. Ett väldigt intressant och otippat må jag säga..... men skulle det verkligen kunna fungera med allt runt omkring? Är det värt det? Det är frågan det. Har några dagar på mig att fundera.  Hmm...

Vädret ute är riktigt höstigt med regn regn och regn, men det bekommer nog inte mig och junior så mycket. Vi tar nog en promenad på eftermiddagen i varje fall vi.

Kommentarer
Postat av: Emma

hur nyfiken blev inte jag nu då??



kram!

2009-11-25 @ 17:06:06
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0