Att fördriva tid.

Att vara vakna sen klockan halv 7 och sen inte vänta hemma pappan i huset förrän typ 19.30 gör att man lätt kan få lite spunk på att bara sitta hemma. Om sedan sonen i huset är lagomt road av allt jag försöker hitta på att sysselsätta honom med, då blir det ju ännu roligare att vara hemma... så vad gör man inte? Man våldgästar sina föräldrar och får några timmar att flyga iväg. Dessutom fick magen sig en matbit. Inte dumt. Så tack snälla mamma!

Ludvig gallskrek heeeeela vägen hem, så den kvarten det tog att åka hem var nog den längsta kvarten på länge.... lite mat i magen innan vi tog ett bad för att tvätta bort lite matrester från dagen lite. =) Lite tv och mys innan junior slockande i famnen vid 21.45.

I morgon blir det en lång dag igen. Vet inte riktigt hur det kommer gå, men det får gå precis så som det går. Hela familjen är ju ändå lediga på fredag (=M är hemma med oss!) så det gör detsamma när vi kommer till ro och i säng. Det är nämligen så att jag och Ludvig ska iväg med mitt jobb och några fler damer till Leksands simhall på lite bad & massage. Vi har stället för oss själva och får bada, basta, få massage och så lite pastasallad... det har dessutom varit rehab-badning under dagen där, så vattnet är extra varmt. Därför passar det ju utmärkt att jag kan följa med och ta Ludvig med mig! Dock börjar detta vid 19.... så vi får väl se vilket humör L är på.. men förhoppningsvis så sover han större delen av resan dit, så då är han om jag har tur på lite gott humör under tiden vi är där. Jag har inte planerat att stanna så länge, 1-1½ timme max... kan aldrig tänka mig att vi kommer ligga i badet särskilt länge och Ludvig har ju en tendens att trötta på saker och ting efter ett tag... men vi får hoppas han kan charma damerna lite i varje fall. Sen hoppas jag att han kommer gilla att plaska i mycket vatten och inte bara i lilla karet här hemma.... ska försöka komma ihåg kameran få se om jag kan få någon bild på det hela..

Dags att borsta tänderna och ta kvällen, tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0