Fånge i mitt eget hus.

Just nu är jag rätt isolerad, för att inte säga mycket isolerad. Det börjar bli dags för att fräsa i hallgolvet, för att lägga ner golvvärmekabeln... med andra ord kommer det bli väldigt mycket mer lortigt och smutsigt i vårt hem, varpå garderoberna i hallen är igentejpade, en dörr är uppsatt in till sovrummet, och plast uppsatt in till nya delen... dessutom trängs tapetserarna med golvfixarna i samma hall....

Så som ni förstår, så är det rätt fullt i hallen just nu, varpå jag och L gör bäst i att befinna oss instängda i nya delen... vi hör alla som pratar, men vi ser typ ingen. Dessutom har jag fått L att äntligen slå igen sina små blå efter en morgon full med gnäll. Kanske inte att döma honom, eftersom det är rätt kaotiskt runt om honom just nu... så honom har jag bäddat ner i sängen i hans rum.. så det är jag och vardagsrummet just nu. Hade turen att ha datorn och laddaren här inne redan, sen var det bara att be någon på andra sidan plasten att slå på modemet..... lägg där till att det är säsongspremiär på alpint denna helg på tv, me like!

Vad som bör tilläggas, är att natten var den bästaste hittills. Efter lite strul igår kväll (igen) som åter slutade med att jag och L fick lägga oss i stooora sängen samtidigt, så sov vi ända fram till klockan ÅTTA!

Hur det blir med lunch och mat idag, det vet jag inte. Jag är hungrig redan nu. Dock är jag ju som sagt isolerad här inne i min ensamhet och de som har närkontakt med köket har fullt upp med annat. Haha. Sen skulle jag tro, att när det börjar bli lunchdags och jag möjligtvis har letat mig fram till köket, så har L redan vaknat. Skulle jag nu bli kissnödig, så vette katten om det inte är bäst att gå ut i regnet och sätta sig bakom en buske....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0