Med facit i hand...

Igår fanns det varken ork eller lust att ens slå på datorn. Jag var totalt slutkörd. M var helt slutkörd. L var mer än slutkörd. Så med andra ord var hela familjen slutkörda innan vi kom i säng.

Ludvig hade en mindre bra dag igår med. Igår var nog droppen. Hälsade på mormor och morfar efter lunch, men vi var bara där 2 timmar ungefär, för L bara skrek och knöla och hade sig. Fortsatte sedan lika vid mamma och pappa och någon mat ville han direkt inte ha på hela dagen.... Från klockan 10 och fram till klockan 18 så sov han totalt 45 minuter! Så på vägen hem, så slocknade han ganska omgående, varpå jag bara åkte förbi hemma och hämtade upp M och sen tog vi en sväng så L skulle kunna sova ett tag... blev åtminstone en timme. En snabb visit hos M´s föräldrar, men sen fick vi dra oss hemåt efter som L var mindre glad igen.....

De kommande två timmarna var kanske de värsta i mitt liv. Nja, kanske inte fulls så illa, men jag var såååå slut. Huvudet höll verkligen på att sprängas i bitar och L bara gallskrek och grät. Han ville inte på några vägar ha mat, varken bröstet eller ersättning i flaskan.... men hungrig var han, för när jag stoppa in ett finger i munnen på honom så sög han som bara den! Tillslut fick vi honom att ta flaskan och då krängde han i sig en hel del ersättning + att han efter tredje försöket att lägga honom men misslyckats tog han även bröstet ett tag... så kvart i tio stupade han i säng och vi snart därefter.

Klockan 05 i morse vaknade jag och var upp och drack vatten och var på toa. Fortfarande inte hört av att L var vaken... smög tillbaks in och la mig igen... och vaknade sedan av L 06.20!!!

Så med facit i hand, så kan man nog säga att de griniga dagarna vi haft den sista veckan, med all sannolikhet beror på att L inte har fått tillräckligt med mat så han blivit mätt. Stackarn. Så händanefter kommer vi absolut att komplettera med ersättning på kvällen och kanske även lite under eftermiddagen. Han är ju som sagt en stor kille våran Ludvig, så det är klart han vill ha mat.

Dessutom prövade vi gröt för första gången i morse! Han spottade inte ut det direkt, men han såg lite fundersam ut allt på vad det var han fick. Sötisen! Ska nog göra ytterligare ett grötförsök senare idag. Vore ju guld värt om han kunde komma igång med gröten relativt snabbt...

Så om Ludvig sover ungefär 8 timmar i sträck och inte vaknar förrän klockan är sex, då kan jag mer än väl gå upp och ta morgon efter det.....

Vi får väl dock se om detta var en engångsföreteelse eller om vi kan få det till en vana... men håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0