Omväg var ordet.

Nyss hemkommen från promenaden till "posten". Passade samtidigt på att kalibrera censorn. För er som inte vet eller har förstått vad jag menar, så har jag en liten censor under sulan i mina nike träningsskor, samt en mottagare i ipoden. Denna censor mäter sedan hastighet och tid på mina "träningspass" och jag kan även se hur många kalorier jag har förbränt. För att få denna mätning än mer exakt, så har jag nu kalibrerat den så den är utefter mina steg... Gick en sträcka på 700m samtidigt som censorn läste mina steg typ... =)

Sträckan till "posten" och hem igen blev cirkus 6 kilometer. Dock skall det poängteras att hälften av den sträckan, dvs ungefär 3 kilometer, är ren omväg pga att bron är avstängd! Så jag har haft rätt, det är ungefär 3 km extra sträcka för oss att ta oss till andra sidan av byn... det kan man väl snacka omväg? Promenaden tog knappa timmen, hade en hastighet av lite drygt 10 min/km och förbrände 308 kalorier. Onödigt vetande.

L somnade i stort sett på direkten och sover fortfarande..... så jag ska ta och unna mig en mockaruta under tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0