Överkänslighet.

Jag har prickar på magen. Jag är knallröd på en vad och på baksidan av ena låret. Det kliar. Jag har kännt det några dagar nu.

Jag har funderat lite på vad det är jag kan vara överkänslig mot. Det enda som jag kan komma på, är att jag nyligen bytt kulörtvättmedel. Senast köpte jag Neutral, dels för att det skall vara fritt från parfym och sånt och  därmed kanske också skulle vara bättre för Ludvig. Det är det kanske också, men jag pallar kanske inte med det.

I mina yngre år, låt oss gå tillbaka till tidigt 90-tal... så kom Änglamark ut med massa miljövänliga produkter (det var i varje fall väldigt inne med Änglamark då...), däribland tvättmedel. Min mamma var inte sen med att haka på trenden och änglamark fanns snart i vårt hem. Detta miljövänliga och så skonsamma tvättmedel. Vad händer tror ni? Jag får allergiska besvär. Prickar överallt och klåda.

Så vad jag nu funderar över är: är det bara en tillfällighet att jag har fått klåda och prickar precis nu, eller är jag verkligen allergisk mot alla parfymfria och miljövänliga produkter?

Mitt nästa projekt: återgå till VIA.


Kommentarer
Postat av: Inger

Ja, fortsätt tvätta du med VIA det har ingen av er fått prickar av. Sägs vara starkt men det har jag inte märkt.



Kram mamma

2009-10-09 @ 22:10:57
Postat av: Icka

Jag kan bara ha VIA. Blir prickig av t ex ariel.

2009-10-10 @ 13:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0