Lite fix här och lite fix där.

Under kvällen har M och svärfar skruvat ihop Ludvigs byrå, samt påbörjat monteringen av vitrinskåpet... fick dock ge upp där för dagen eftersom klockan blev mycket men främst för att spiken tog slut... Under tiden har Ludvig busat med sin farmor och varit uppe jätte länge innan läggdags (!) och jag hann med att sno ihop ytterligare en paj....som jag nu sitter uppe och väntar på ska svalna så jag kan paketera den och frysa ner... och paketeringen var ingen lek. Pajen är gjord i en rund form med löstagbara kanter. Jag hade inga "buttar" som passade och inge folie att slå in den med.. så jag var till M´s mormor och fick en 5-liters och en 7-liters påse.... men det hjälpte inte, de var för smala de med... men med lite frystejp till hjälp så fick jag ihop ett paket till slut. =) Gäller att vara lite finurlig.

Jag och Ludvig har inga direkta planer för morgondagen. Ska mest fortsätta pulandet här hemma. Torka ur byrån och lägga i kläder, fortsätta med lite pajbakeriet, tvätta... och soooova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0