Siesta.

Gårdagskvällen blev återigen ett skrik-kalas. Mellan klockan 14.30 och 21.15, så sov Ludvig endast 40 minuter. På sin höjd. Efter att våra öron inte orkade med så mycket mer, tog vi en biltur som allt som oftast resullterar i att Ludvig somnar. Vid hemkomst försökte vi lägga över honom i sängen.. men det sket sig... efter lite mat och mys så somnade han i min famn.. gjorde ett nytt försök att lägga honom i sängen och då gick det vägen!

I morse var han och jag vakna mellan 04.30-05.30... för att L sedan skulle vakna för morgonen en timme senare.. M var dock så snäll så han tog honom med sig upp och jag fick slumra en timme till. Nice!

Jag och M började sedan att rödmåla gaveln... jag tog mig upp på högsta platån på nyggställningen, men min höjdskräck gjorde sig påmind och jag kunde bara inte måla där uppe.. det var för högt för mig.. därav fick M lov rycka in och ta det högst upp... Gränsen för min höjdrädsla är hårfin, för en meter längre ner var det nemas problemas. Så efter lite raster och matpauser under dagen, så är gaveln nu helt färdigmålad. Jippi! Efter detta var både jag och L så trötta, så vi tog oss en gemensam siesta bredvid varandra i 1½ timme!

Rörmockaren har fixat och trixat här hela dagen och lagomt till han skulle packa ihop för dagen, så upptäckte han att ett element läcker... så han lär komma tillbaka img igen.

Nu är pysen inge glad, så bäst att ge grabbarna ett handtag.

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0