En liten feberkille.

Ludvigs siesta ute i vagnen, varade i 2½ timme, det efter att jag väckt honom vid kl 16. Då hade vi haft besök av en grävare ute på gården en halvtimme och jag tyckte L kunde få kika lite på honom innan vi fick lov ge oss in för att äta. L satt snällt i vagnen med stora ögon och tittade när de grävde ner röret i backen som skall leda bort vårfloden från vår infart... åkdon och elektoniksaker verkar vara Ludvigs melodi.

Fick i oss lite mellis för mig och kvällsmat för L innan farmor kom. Jag smet iväg på träning och L och farmor hade varit ute och letat vitsippor när M kom hem en timme senare. Så det hade inte gått någon nöd på dem inte.

En lagomt lugn rehab/återhämtningsträning ikväll, så jag antar det blir springa av i morgon istället..... igår på matchen gick min ena stortånagel av på mitten... det blev liksom en spricka tvärs över den... och nu, så pulserar det rätt skapligt i tån... så det är bara att inse att jag ska få lov besväras av även denna nagel några dagar nu.... fast ser man positivt på saken, så efter denna så har jag ju avverkat båda två redan under säsongen...

L kändes varm nu under kvällen, vilket även termometern visade. Han somnade rätt ovaggad i min famn en stund efter att jag kommit hem, för att 5 minuter senare stå i sin säng och prata.... tjiii fick jag liksom. Eftersom första "somningen" skedde innan vällingen hann fram, så fick flaskan komma fram nu istället.. och han låg både kors och tvärs i soffan medan han mumsa i sig det mesta, för att i nästa sekund sova som en stock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0