Uppskjuten debut.

Gårdagen spenderades till största delen i Nås. Detta resulterade i att vi fick både lunch, fika och kvällsmat. Massa bus med Oscar, en långpromenad med hela familjen i underbart väder och framför allt, så ville Ludvig gå gå och igår! Han tog 10-15 steg helt själv vid flertalet gånger. Han var verkligen på sådant humör, så vi fick passa på att öva och öva och öva! =)

I morse var det min tur att få ta sovmorgon. Ludvig vaknade strax efter 7, men kunde ligga kvar till närmare halv 8... själv sov jag vidare till nästan 9. Vid tio var det dags för lite siesta för junior, så då tog vi oss en promenad i det ljuvligt härliga vårvädret. Siestan varade i närmare tre timmar(!), så vi hann massvis under tiden. Jag planterade lite tagetes, M började städa i garaget och lådan och sen monterade vi Ludvigs cykelsits på cykeln. Tanken var att vi skulle göra debut på cykeln under eftermiddagen, när det var så varmt ute. Detta fick dock skjutas på framtiden, då det visade sig att cykelhjälmen (som var en doppresent....) var för liten! =(

Efter lunch för oss alla, så bestämde vi oss för att fortsätta njuta av det härliga vädret, så vi klädde på oss lite lättare kläder (läs ingen vinteroverall) och skor och begav oss ut igen. Det här med skor, det var spännande det tyckte junior... men samtidigt var det något konstigt som satt på fötterna... att gå ute, det får vi allt öva på mer... Fick istället besök av syster och Oscar, som kom för att busa lite och för att lämna en påse med urväxtakläder. När det var dags för dem att bege sig tillbaka till Oscars farmor och farfar, så hängde jag och Ludvig på i vagnen och fick oss en till promenad.

Efter lite bus inne, så tog vi en liten biltur för att L skulle få sova en kortis. Kvällen har sedan spenderats framför Bingolotto och med en massa bus. Ludvig slog igen sina blå för 20 minuter sedan och jag känner att det är läge även för mig att göra detsamma... jag kan nog inte räkna med någon sovmorgon imorgon...








Kommentarer
Postat av: inger

Cool mössa, Ludvig.



kram mormor

2010-04-04 @ 23:20:46
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0