Ledig onsdag

Idag är det en träningsfri onsdag, som så många veckor förut. Idag firas det genom att vi har operation storstädning. Hela huset är dammsuget och torkat, sovrummet är kliniskt rent från topp till tå, nya sängkläder i pch spjälsängen är ituskruvad... så bara L sover lite middag ska vi ta upp den nya sängen! Jag hade ingen lust att sova direkt jag kom hem igår, så vid kl 23 gick jag ner och målade klart den!

Matchen igår drar vi ett streck över, kändes personligen mer som ett löppass/intervallpass... men men, vi tar nya tag och kommer igen på lördag!

Efrter matchen stod ju storhandling på schemat... jag måste säga att det var förvånansvärt mycket folk på maxi för att klockan skulle vara 21.30.... Fick ett problem när jag kom fram.. hittade inte på kundvagnsfemman som brukar ligga i bilen... hade absolut inga som helst cash i min plånbok heller så jag kunde gå in för att växla, att ta ut i bankomaten och sen växla kändes också drygt... så vad gör man inte? Man tar EN korg och några påsar och så sliter man och kånkar fram och tillbaks i butiken... men jag säger då det... aldrig mer utan kundvagnsfemman... =)

På vägen hem sen, så hamnade jag bakom en bil som inte körde specillet fort.. när jag sedan kom till ett bra omkörningsställe med en fin raka, så kände jag bara att nej, jag kör INTE om....ett femtiotalmeter senare så tvärnitar bilen framför, varpå jag gör detsamma och varorna i baksätet flyger fram och tillbaks... ser att det kommer ett djur upp på vägen i motsatt körbana... en grävling! Sen blir det liksom så att denne inte vet om han ska fortsätta över eller vända, men efter viss tvekan vänder han tillbaks.... men tänkt följande, om jag hade gjort omkörningen, så är det nog tveksamt om jag hunnit förbi bilen innan grävlingen skulle ha dykt upp framför mig... det hade bara betytt en sak. Krock. Så jag tackar mitt sjätte sinne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0