Städdag

Så var det fredag. Veckans bästa dag? Möjligtvis kan det vara så, fast denna vecka tror jag nästan att lördagen är den bästa, eller söndagen, för jag har hela helgen tränings och fotbollsfri. Sista helgen på väldigt väldigt länge...

Vädret är sisådär. Det regnar inte, men det är allmänt grått och trist... så än så länge håller vi oss inomhus... och städar. Har plockat både här och där, dammsugit och stoppat undan, M duschar blommar och ja jag vet inte allt.. så denna fredagen får nog något gott med sig den också..

Planen är att måla när junior sover middag.... men det kan ställa till problem, då jag tänkt måla sängen nere i tvättstugan det som är kvar.... och M måste gipsa 2 dörrar där nere innan onsdag.. för då kommer sotaren på "brandskyddskontroll" igen.. senast var för 3 år sedan och tills han kom nästa gång fick vi lovv gipsa dörrarna för att förhindra spridning mellan rummen vid en eventuell brand.... så det börjar bli hög tid... för är det inte gjort på onsdag får vi böter.... men vad sjutton gör gips på väggarna egentligen säger jag? För jag menar, börjar det brinna, så brinner det ju.. finns inte så värst mycket skadligt där nere och väggarna är av sten.. men men.. upp ska gipsen.

Träning till kvällen sen tar vi ledigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0