Hemläxa

Eftermiddagen spenderades som planerat i Nås. Gjorde först ett litet besök hos min mormor och morfar (som nu var hemma!). Dock hade junior myror i brallan och hade ingen som helst lust att varken sitta still eller göra något annat, så vi blev inte kvar så länge.

Fortsatte till mamma och pappa där vi spenderade några timmar, innan M anslöt efter revyn och vi åt tacos. M passade samtidigt på att fixa till mammas dator som krånglar lite till och från... då junior inte hade ro att somna trots vårt försök på 1½ timme nästan så gav vi upp och åkte hemåt vid 19.30 tiden. L hade då inte sovit sen kl 13! Han slocknade på direkten i bilen, men när vi kom hem var han vakna L igen... vi såg hela Robinson och lite till innan han gav med sig och somnade efter 22 någonting...

Angående Robinson. Yes, det kunde inte slutat bättre. En värdig vinnare helt klart.

Tiden sen L somnat har jag sysselsatt mig med att knåpa på hemläxan vi har till på måndag. Hemläxa tänker ni, jag går väl inte i skolan? Nix. Vi ska däremot ha lite mat+lära känna varandra efter träningen på måndag, och tills dess har vi fått i uppgift att svara på lite "frågor" om vem jag är och lite så, men även göra en illustration av så mycket som möjligt av det jag svarat.... klurigt och svårt, eftersom jag är totalt värdelös på att rita. Tacka vet jag streckgubbar.

I morgon hoppas jag att det är min tur att få lite sovmorgon om junior inte behagar sova så vidare länge... men det återstår att se. Av termometern att döma, så verkar det utan några som helst bekymmer att bli en dag i soffan framför vinterstudion. OS är ju runt knuten nu och står inte på.... härliga tider! Inte dumt att vara mammaledig precis nu måste jag säga. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0