Hemmets tysta vrå.

Just nu är det så tyst och stilla i vårt hem. Vi fick Ludvig att somna för en liiiten stund sen. Efter en del bus och lek på förmiddagen, så sov Ludvig middag i tre timmar! 3 timmar INNE! Det ni. Det hände inte igår.

På eftermiddagen blev vi bjudna på fika hos M´s mamma och pappa. Kusinerna bus kom också dit, så det blev en massa mera bus innan det var dags att åka hem för att äta kvällsmat för alla. Ludvig slocknade som vanligt (!) i bilen hem och det tar liksom 1 minut hem... hur lyckas han?

Så förutom den där minuten hem, så är den enda siestan Ludvig haft idag är den mellan 11-14.... så vi kanske har kommit på knepet för att få honom i säng i normal tid?

I morgon är det måndag igen, ny vecka, ny månad och nya tag. Ludvig påbörjar då sin ÅTTONDE månad. Shit. Min stoooora kille! På tisdag är det så dags för BVC besök igen för att äntligen få 6 månaders-vaccinationen bland annat... (den förskjöts ju i och med svinspurtorna...). Undra också vad vågen kan visa... 10,5 kilo? Fast jag är nog mest nyfiken på att se hur lång han är, för det känns som han växt på slutet.

Lite tv-tittande nu, sen ska jag nog föra L sällskap hos John Blund. Känner mig lite sliten trots att jag "vilat" i två dagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0