På banan igen.

Igår var det min otur att åka på vinterkräksjukan..... sov riktigt bra under natten och L sov ända till 9.20... men rätt snart efter att vi vaknat kände jag att jag inte mådde så himla super..... så gårdagen spenderades till mestadelen i soffan framför vinterstudion... Ludvig kunde inte riktigt förstå varför han helst inte skulle vara med mig och blev så klart en riktig mamsgris just igår... men som sagt, han kände väl på sig att jag "undvek" honom lite... Han vägrade t o m att sitta i sin matstol när han skulle äta vid samtliga tillfällen, vilket slutade med att han fick sitta i mitt knä vid varje måltid...

Från klockan 17 sen så lugnade det ner sig och jag började återgå till det normala igen, eller normala och normala. Jag kände mig trots allt rätt så pigg måste jag säga för att ha magsjuka.... men jag var sååååå törstig heeeela kvällen. Som jag längtade efter en iskall Loka Citron.

Efter Robinson gick jag och junior och la oss. Jag frös som en gnu till en början och kunde inte somna... när jag väl somnade så svettades jag som en tok i stället och kunde inte sova för det... så natten var ingen höjdare. Jag börjar känna mig lite småhungrig sådär, men jag har direkt ingen vidare matlust... har fått i mig lite nyponsoppa och smörgåsrån i varje fall. Det är magsjukemat det. Kan ju säga som så, jag är rätt glad över att vi hoppade över pizzan i fredags...

Så dagen idag har bestått i att sanera hela huset från topp till tå. Så nu är det snudd på kliniskt rent överallt och alla bacillusker är borta och ute ur huset.. så nu är det bara att hålla tummarna för att M inte ska åka på det också...

Eftersom det sägs att man ska hålla sig i karantän i 72 timmar efter sjukan, så lär jag ju hoppa över träningen både i morgon och på tisdag.... satan. Inte bra alltså. Jag som behöver all träning jag kan få... men som sagt, än är det långt kvar till seriepremiären, tur är väl det... Fast om jag tänker efter, det har gått 72 timmar tills på tisdag.. så bara energin finns, så blir det nog träning av!

I morse vaknade Ludvig redan vid halv 8.... så här har det varit full fart hela dagen. Han sov dessutom bara en halvtimme när M tog honom med sig ut på förmiddagen... men nu har han precis slagit igen sina blå för en stund... eller inte! Nu är han vaken igen.... blev 20 minuter...... så hur tusan ska kvällen bli???


Kommentarer
Postat av: Inger

Inte behöver du vara inne så länge men rekommendationen är 48 timmar efter sista kräkning.

Låter väl bättre va ... men sen beror det väl på hur du känner dig. Men om du äter i morgon så är du väl fit for fight på tisdag.



Kram Mamma

2010-01-17 @ 16:17:11
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0