Efter sol kommer regn....

Morgonen startade med att junior slog upp sina blå, före sju. Eftersom M var lovad en sovmorgon, fick jag pallra mig upp. Vi åt frukost och busade i 1½ timme, innan M kom upp. Dammsög och våttorkade golven, innan vi begav oss ut på en promenad hela familjen. Under tiden vi var ute så var vi eftersökta. M hade sin mobil i fickan, men inte påslagen. Så varför har man då med den?

Visade sig att eftersom det var så fint väder, jaaa det var faktiskt sol i morse, så skulle de komma och sätta upp våra markiser idag! Sagt och gjort, det tog ungefär en timme lite drygt att få 4 stycken markiser och en "rullgardin" uppsatt. De kan sitt jobb med andra ord. Fast under tiden så försvann det fina vädret lika fort och det började att stinka...

L ville inte sova under vår promenad, så vi hann med att både äta lunch och busa både en och två gånger, innan han tippade baklänges av sig själv i vagnen vid klockan 13....! Jag och M planterade sedan våra växter medan regnet tilltog allt mer...vid 14-tiden lämnade jag grabbarna och åkte på match. L hade sovit till över 15...

Nu på kvällskvisten har vi busat och lekt, innan L slog igen sina blå på en kvart och jag och M kunde fortsätta se på fotbollen, där vi än befinner oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0